Ga jij LinkedIn Stories gebruiken?

linkedin stories

LinkedIn is bezig met de ontwikkeling van LinkedIn Stories. Ze zien het succes bij de concullega’s van Facebook en zien nu ook voor de zakelijke communicatie kansen voor dit format. 

Berichten die je maar voor 24 uur kunt zien. Dat heeft toch geen zakelijke meerwaarde? Dat was de eerste gedachte voor veel marketing- en communicatieprofessionals toen Snapchat 9 jaar geleden haar platform lanceerde. Een lichte contentvorm waar vooral de jonge generatie op insprong. Korte tijdelijke berichten die na 24 uur weer verdwenen zijn. Laagdrempelig en makkelijk te maken. Kunnen we daar als professionals iets mee?

Toen Facebook, na een mislukte overname, het format van Snapchat kopieerde en in 2016 losliet als Insta Stories op het populaire platform Instagram wisten we hoe laat het was: dit format heeft de toekomst. 

Inmiddels heeft Facebook stories over zijn drie belangrijkste kanalen uitgerold en zien we 24-uurs berichten van vrienden en bedrijven op Instagram, Facebook en WhatsApp voorbij komen. Marketeers zijn lyrisch en spelen met gesponsorde berichten ‘SWIPE UP!’ goed in op de behoefte van de doelgroep. 

LinkedIn Stories 

De ontwikkelaars van LinkedIn hebben de populariteit van het format zien groeien en zien in dat er ook voor het zakelijke platform kansen liggen voor stories. Op dit moment wordt er intern getest en naar verwachting wordt stories in de komende maanden wereldwijd uitgerold. 

Voor LinkedIn is het laagdrempelig delen van content één van de belangrijkste redenen om op de stories trein te springen. Verder richten ze zich op de jong professionals die als het ware met stories zijn opgegroeid. Zoals Peter Davies vertelt in zijn update “ze (jong professionals) zijn comfortabeler in het starten van gesprekken met een vluchtig format op volledig scherm dan het plaatsen van updates. Ze delen liever inhoud die leeft als een moment in plaats van als een item in een feed.” 

Wij zijn erg benieuwd naar LinkedIn Stories en verwachten dat dit ook weer veel kansen biedt op het gebied van adverteren. Vooral voor arbeidsmarktcommunicatie en het delen van vacatures is stories een mooie plek om in het zicht van de doelgroep te komen.

We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen en zullen bij de uitrol van het format alles uitleggen in een blog. Maar voor nu zijn we vooral benieuwd wat jullie denken van deze ontwikkeling. Zie jij kansen en ga jij het gebruiken? 

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

linkedin stories
creatieve oplossing
uitgelichte afbeelding

Alt Tag

Een gratis kennislunch of ontbijt!

Wil je een keer sparren of brainstormen met een professional? Maak dan een
afspraak voor een gratis kennislunch of ontbijt!

Maak een afspraak!