Instagram voor bedrijven: zo werkt dat

Instagram voor bedrijven: zo werkt dat

Communiteers > Blog > Blog > Instagram voor bedrijven: zo werkt dat

Je hebt een bedrijfspagina gemaakt op Instagram en de eerste posts zijn geplaatst. Je volgersaantal en likes op berichten groeien en er komen zelfs wat reacties die je snel weet te beantwoorden. Yes! Een goede start, alleen vind je het toch wel spannend om een Story te plaatsen en ben je bang dat je iets verkeerd doet. No worries, we leggen je uit welke knop waarvoor is zodat je alles uit Instagram haalt wat je nodig hebt voor jouw business. So pick up your phone and get ready! 🙂

De homepage

Op jouw homepage zie je het nieuwste bericht met daarboven Verhalen/Stories. Als je op het cameraatje klikt kun je zelf een Story maken en delen. Rechtsboven zie je een gevouwen vliegtuigje of een rood rondje met een getal. Dit is een privébericht of een reactie op een Story. Je kunt hier privé met elkaar chatten. Onderin in het hartje vind je de nieuwste likes en reacties van jouw berichten en zie je je nieuwste volgers.

 

 

De bedrijfspagina

Er is veel informatie beschikbaar over je organisatie waardoor mensen je snel kunnen bereiken. Wil je dat mensen je gemakkelijk kunnen bellen, mailen en een routebeschrijving kunnen zien, vul deze informatie dan in bij Profiel bewerken en ze verschijnen op je homepage (afbeelding 1). Een actieknop toevoegen voor bijvoorbeeld de verkoop van tickets of een reservering kan ook.

       
Afbeelding 1                      Afbeelding 2                       Afbeelding 3

Terwijl je op je homepage bent, zie je rechtsboven drie horizontale streepjes die leiden naar afbeelding 2. Hier zie je de statistieken van je pagina en kun je mensen ontdekken om te volgen. Kijk eens wie dit zijn en volg de mensen terug die jou volgen. In Statistieken (afbeelding 3) zie je het aantal interacties, bezoekers, bereik, je volgers, de locatie, leeftijd en het geslacht van je volgers. Een leuk inzicht: bij Followers zie je wanneer jouw volgers actief zijn. Zo kun je met de dagen en tijden waarop je post rekening houden met jouw doelgroep en bereik je nieuwe volgers sneller. Je weet nu tenslotte wanneer de grootste doelgroep actief is 😉

Insta Stories en Hoogtepunten

Even terug naar de ‘hoofdpagina’, want in Stories zit iets nieuws. Door te klikken op het klok-met-pijl icoontje linksboven ga je naar Archiveren. Hierin staan jouw Stories die zijn afgelopen. Klik eens op een Story en bekijk wie jouw bericht heeft gezien. Je kunt hem later als #tbt opnieuw plaatsen of als Hoogtepunt instellen. Een Hoogtepunt zal dan op jouw homepage verschijnen onder de Stories (zie afbeelding 1). Deze zijn makkelijk aan te klikken voor iedereen en ze zijn te groeperen waardoor je toffe posts extra kan uitlichten.

 

 

Meerdere accounts

Beheer je meerdere accounts op Instagram en wil je op verschillende profielen dezelfde content delen? Dat kan! Bij het plaatsen van een nieuwe post vink je het gewenste tweede (of ook derde) kanaal aan.

Je merkt vast dat deze stappen helemaal niet zo moeilijk zijn om te vinden. En aangezien Instagram supersnel verandert, zul je binnenkort vast weer nieuwe knoppen tegenkomen en er nu wel op klikken. Ben je inmiddels vergevorderd in het plaatsen van IGTV’s en wil je door naar het volgende level en je producten taggen? Lees dan deze how-to!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

06 29 07 53 79​
KvK: 87719592
Bank: NL48 RABO 0159 9860 44
Cacaokade 3, Helmond​
info@communiteers.nl

Copyright © 2023 Communiteers.
Alle rechten voorbehouden.