In 9 stappen je eigen GIFjes voor Instagram

In 9 stappen je eigen GIFjes voor Instagram

Communiteers > Blog > Blog > In 9 stappen je eigen GIFjes voor Instagram

GIFjes maken stories en reels op Instagram gezelliger en geven ze meer gevoel. Je kunt er heel toffe creaties mee maken. Niet alleen zijn GIFs leuk om te gebruiken, ze hebben ook een ander doel: promotie. Hoe leuk is het dat je, als bedrijf/onderneming/zzp’er, eigen GIFs kunt gebruiken om je boodschap meer kracht bij te zetten? Het enige probleem waar veel mensen en bedrijven tegenaanlopen, is dat je niet zomaar je eigen GIFjes op Instagram krijgt.

Geen nood. Wij leggen je uit hoe jíj wel je eigen GIFjes kan gebruiken op Instagram!

We gaan ervan uit dat je al je eigen GIFs hebt gemaakt, of dat je weet hoe dit moet. GIFs maken kan namelijk op verschillende manieren en kost nogal wat tijd. Als je nog geen GIFs hebt, kun je deze zelf maken via Canva (YouTube staat vol met tutorials) of met de programma’s van Adobe. Mocht je er echt niet uitkomen, dan kunnen wij je helpen! Check deze voorbeelden van Kuijpers maar eens. Wil jij dat ook? Neem dan snel contact met ons op via de contactpagina.

Verificatie is de key

Belangrijk om te weten is dat je een geverifieerd GIPHY-account nodig hebt om je GIFs op Instagram te krijgen. En het is alleen mogelijk om geverifieerd te worden als je werkt voor een bedrijf, een eigen bedrijf hebt of een creator bent.

Om je GIPHY-account te verifiëren heb je nodig:

  • Ten minste 5 GIFs op je GIPHY-account (hoe je dit doet leggen we later uit).
  • Een eigen website.
  • Minimaal twee social mediakanalen (allemaal bedrijfsgericht).
  • Een zakelijk e-mailadres (of een e-mail waar je bedrijfsnaam wordt vermeld).

Let op: het is van groot belang dat alles op elkaar aansluit. De naam van de website moet ook voorkomen in je socials en e-mail. Als je niet aansluitende informatie opgeeft, ziet GIPHY geen professionaliteit in je aanmelding.

Heb je nog niets van dit alles? Wederom geen nood. Hieronder volgt een makkelijk te volgen stappenplan om jouw GIPHY-account geverifieerd te krijgen en jouw GIFs te uploaden.

1. Maak een account aan op GIPHY: https://giphy.com/login?next=%2Fapply

2. Upload de GIFs

3. Kies voor ‘GIF’.

4. Als je de GIFs hebt geüpload, is het de bedoeling dat je per GIF de tags instelt, zodat ze ook gevonden kunnen worden op Instagram. Je kunt ook een eigen collectie maken om bepaalde GIFs bij elkaar te houden.

5. Als je alles hebt ingevuld, klik je onderaan de pagina op ‘Upload to GIPHY’.

6. Na het uploaden ga je naar: https://giphy.com/settings en vul je zo specifiek mogelijk de informatie in van je bedrijf. Vergeet niet je account op ‘Public’ te zetten. Deze staat automatisch op private. Let op! Om geaccepteerd te worden als bedrijfsaccount, is het echt noodzakelijk alle velden in te vullen!

7. Na het invullen van de informatie, ga je naar de volgende pagina: https://giphy.com/apply en kies je voor ‘Creator’.

8. Vul alles naar waarheid in en verstuur het formulier. Het kan vanaf nu een paar dagen duren tot de aanvraag in behandeling wordt genomen. Pas als de aanvraag is goedgekeurd, verschijnen de GIFs een dag daarna op Instagram om te gebruiken. Let op! Het is belangrijk een Avatar te uploaden. Zonder Avatar word je automatisch afgekeurd.

Disclaimer: wij kunnen niet garanderen dat je wordt toegelaten. Het hangt af van hoe goed de bedrijfsinformatie is ingevuld en van GIPHY natuurlijk.

9. Is het allemaal gelukt? Dan vind je je GIFjes op Instagram, onder de GIF-sticker, als je zoekt naar de tag(s) die je bij jouw GIFjes hebt ingesteld.

Hoppa, je eigen GIFjes!

Hopelijk wordt je account geverifieerd en kun jij binnenkort gebruikmaken van je eigen GIFjes! Wij wensen je heel veel succes. Mocht je vragen hebben, dan kan je altijd contact met ons opnemen. Ook als je zelf geen GIFs kunt maken en dit wil uitbesteden, staan wij voor je klaar!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

06 29 07 53 79​
KvK: 87719592
Bank: NL48 RABO 0159 9860 44
Cacaokade 3, Helmond​
info@communiteers.nl

Copyright © 2023 Communiteers.
Alle rechten voorbehouden.