Eerder vertelden we je al hoe je een succesvolle Facebookpagina kan maken. In deze blog geef ik je een handige tip om zoveel mogelijk mensen te bereiken met een post. Dit kan door gebruik te maken van verschillende talen.
Beheer je een Facebookpagina, en post je alle berichten in één taal? Dan bereik je vaak niet al je fans. Het kan zijn dat een Nederlandse Facebookpagina niet alleen leuk wordt gevonden door Nederlanders, maar ook door internationale mensen. De berichten van een bedrijf worden vaak maar in één taal geschreven en daardoor is een post niet altijd even begrijpelijk voor iedereen.
Facebook geeft je de optie om verschillende versies van een post (in verschillende talen) te plaatsen. De lezer ziet dan de versie die voor hem het meest relevant is (gebaseerd op zijn instellingen). Natuurlijk kun je hierbij gebruik maken van een auto-translate, maar dat raden wij niet aan. Een auto-translate (zoals die van Google) is alleen niet altijd even accuraat en mist vaak de juiste interpretatie van wat een post duidelijk wil maken. Het beste is om een native speaker het bericht te laten vertalen. Of het zelf doen als je de andere taal goed beheerst.
Om deze ‘multi language’ optie toe te passen, ga je naar de instellingen van je bedrijfspagina en schakel je de optie ‘berichten plaatsen in meerdere talen’ in. Vervolgens kun je een post op je pagina in meerdere talen plaatsen.
Heb je al meerdere posts geplaatst, zonder de bovenstaande optie te hebben gebruikt? Helaas het is nog niet mogelijk om al gepubliceerde posts aan te passen. Heb je dus een Nederlandse Facebookpagina? En schrijf je al je posts in het Nederlands? Maak dan snel gebruik van deze tip om zoveel mogelijk mensen te bereiken!