Wellicht ben jij al aan de slag gegaan met een bedrijfspagina op Facebook, maar haal je er nog niet alles uit? Heb je nog niet het gewenste bereik gecreëerd of is je marketingdoelstelling nog niet bereikt? We geven je 11 praktische tips hoe je meer uit je Facebook-bedrijfspagina haalt.
- Duidelijke en herkenbare profielfoto
Zorg ervoor dat je een herkenbare profielfoto toevoegt; denk hierbij aan een bedrijfslogo. Houd er daarnaast rekening mee dat de profielfoto 180 x 180 pixels dient te zijn. - Aantrekkelijke banner
Kies voor een banner met een kwalitatief goede foto. Afmetingen: 315 x 751 pixels. - Optimaliseer je beschrijvingen bij foto’s
Voeg in de beschrijving van je foto’s een link naar je website(pagina) toe. Een link naar je website zorgt ervoor dat gebruikers je bedrijf beter leren kennen. - Voeg een “over” sectie toe
Voeg hier kort toe wat jouw bedrijf doet en wat je als bezoeker te weten kunt komen op jouw Facebookpagina. - Voeg een “call to action” knop toe
Op Facebook kun je kiezen uit 7 verschillende knoppen, deze zijn:
Sign up, Book now, Contact Us, Shop Now, Use App, Watch Video en Play Game. Als beheerder van jouw bedrijfspagina kun je de call-to-action knop bijvoorbeeld linken aan jouw website. Wanneer bezoekers op de call-to action knop drukken worden ze doorgestuurd naar de URL die jij hebt ingesteld. Deze knop verschijnt rechtsboven op je pagina, links van de vind-ik-leuk knop. Door een call-to-action knop aan te maken kun je tevens zien hoeveel mensen jouw website bezoeken via deze knop. - Meld belangrijke mijlpalen binnen jouw bedrijf
Denk bijvoorbeeld aan de dag dat jouw bedrijf is opgericht, lanceringen van producten of andere belangrijke gebeurtenissen binnen jouw bedrijf. Je kan een mijlpaal toevoegen door op offer/event te klikken in het tekstvak waar jij je nieuwe post in typt. - Visuele content
Foto’s en video’s zijn een goede manier om belangrijke gebeurtenissen binnen een bedrijf te promoten. Visuele content is een goede manier om veel mensen te bereiken. Zorg er wel voor dat als je een video plaatst deze niet langer dan 2 minuten is. Bij video’s die langer dan 2 minuten duren haken gebruikers sneller af en bekijken ze niet de gehele video. - Gevarieerde content plaatsen
Vermijd het alleen maar plaatsen van content die te maken heeft met het promoten van je services of producten. Zorg er ook voor dat je andere content plaatst. Maak gebruik van de zogenaamde 70-20-10 regel.
– 70% van alle content gaat over jouw bedrijf: belangrijke gebeurtenissen, lokaal nieuws, enquêtes.
– 20% bestaat uit content geschreven door ‘anderen’: het taggen van andere bedrijven, delen van ‘andere’, relevante content etc.
– 10% is uit het oogpunt van het promoten van je bedrijf: aanbiedingen en lancering van nieuwe producten. - Pin belangrijke berichten bovenaan je pagina
Als je wilt dat een belangrijke post bovenaan je pagina blijft staan kan je deze vastpinnen. Let er wel op dat maar één post tegelijkertijd kan worden vastgepind. - Zorg voor betrokkenheid
Klik op “people reached” onderaan een gepubliceerd bericht. Vervolgens krijg je inzichten en statistieken te zien over het aantal likes en shares. - Lever commentaar óp commentaar
Interacteer regelmatig met je online volgers. Houd berichten gericht naar jouw bedrijf goed in de gaten en geef er een reactie op.
Zo, nu kom je al een stuk verder! Uiteraard houdt het niet op na het toepassen van deze tips. Om voordeel uit je pagina te halen moeten je blijven investeren en actief aanwezig zijn op je Facebook-bedrijfspagina. Een bedrijfspagina zorgt voor een groter bereik van je merk. Bovendien kun je zo leuke en belangrijke gebeurtenissen delen met je volgers, waardoor je de interactie met je doelgroep kunt aangaan en betrokkenheid kunt creëren.
Wil jij, net als tig andere collega’s, meer informatie over een Facebook-bedrijfspagina?