IGTV ofwel Instagram TV, hoe zet je dit het beste in als bedrijf?

IGTV ofwel Instagram TV, hoe zet je dit het beste in als bedrijf?

Communiteers > Blog > Blog > IGTV ofwel Instagram TV, hoe zet je dit het beste in als bedrijf?

IGTV ofwel Instagram TV, hoe zet je dit het beste in?

Wat is Instagram?

Instagram is één van de hardst groeiende social media kanalen en met name sinds de overname door Facebook heeft Instagram een enorme groei doorgemaakt. 

Instagram blijft met nieuwe updates komen waardoor je het kanaal inmiddels op zoveel verschillende manieren in kan zetten. Als individu, maar ook als bedrijf zijn de mogelijkheden eindeloos. Denk aan afbeeldingen, afbeeldingcarrousels, video’s, live video en stories. In de stories heb je ook enorm veel mogelijkheden zoals polls, gifjes, stickers en nog veel meer. Daarnaast kun je op veel verschillende manieren adverteren. Dat maakt Instagram voor bedrijven een ware speeltuin waar veel te ontdekken valt. Sinds eind juni is daar dus ook IGTV ofwel Instagram TV bij gekomen.

Wat is Instagram TV?

Instagram TV of IGTV is de mogelijkheid in Instagram om langere video’s te delen met je volgers. De video’s moeten langer zijn dan 10 seconden maar korter dan 10 minuten. Sommige grotere, geverifieerde accounts kunnen video’s uploaden tot wel 60 minuten. De video’s worden gelabeld in drie categorieën. “For you”, op basis van interesses, “Following”, op basis van personen en organisaties die je volgt en “Popular”, op basis van trending posts en populariteit.

Hoe gebruik je Instagram TV?

Het is heel makkelijk om te beginnen met IGTV.

Je kunt een kanaal aanmaken via de desktop of via je smartphone. Via de smartphone moet je de IGTV app downloaden en koppelen aan je Instagram account. Vervolgens kun je een kanaal aanmaken en dan kan de Instagram TV pret beginnen.

Het is belangrijk om de video’s verticaal te filmen. De ideale ratio is 9:16 om te filmen en je kunt zoveel video’s uploaden als je wilt. In de beschrijving van je video kun je URL’s toevoegen en deze zijn klikbaar. Zo kun je meer bereik genereren naar je website. Bij IGTV is het ook mogelijk om hashtags toe te voegen in de beschrijving om beter gevonden te worden. Statistieken inzien? Ook dit is mogelijk bij IGTV.

Instagram komt regelmatig met nieuwe updates. Weet je al hoe je je bedrijfsaccount in kan richten voor Instagram Shopping? Dat lees je in deze blog. Maar ook de populaire mogelijkheid om een link toe te voegen aan je story. Hoe je dat doet lees je hier.

Interessant?

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van Instagram TV of social media in het algemeen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! Vul ons contactformulier in, mail naar bas@communiteers.nl of bel: 06 29 07 53 79.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

06 29 07 53 79​
KvK: 87719592
Bank: NL48 RABO 0159 9860 44
Cacaokade 3, Helmond​
info@communiteers.nl

Copyright © 2023 Communiteers.
Alle rechten voorbehouden.