Alles over de swipe-up-link in Instagram stories

Wat is de swipe-up-link?

De swipe-up-link is het kunnen toevoegen van een URL aan je Instagram story. Een tijdje terug introduceerde Instagram een nieuwe functie: Instagram Stories. Hét antwoord op het succes van Snapchat. Via Stories deel je jouw foto’s en video’s voor 24 uur. Na 24 uur verdwijnen ze vanzelf weer uit jouw story. Er ontbrak tot nu toe echter één functie, waarmee de app na een aantal maanden is uitgebreid: het toevoegen van een link aan je Instagram story. De zogenoemde ‘swipe-up link’.

 

Hoe werkt de swipe-up-link’?

Het woord zegt het eigenlijk al. De swipe-up link is een link die je kunt toevoegen aan je story op Instagram. Wanneer een kijker je story omhoog swipet, verschijnt de link die je hebt toegevoegd aan je story automatisch. Het toevoegen van een link aan je story was best een dingetje voor Instagram. Voordat deze functie beschikbaar werd gesteld, was je Instagram bio namelijk de enige plek waar je links kon delen. Helaas is de swipe-up link niet voor iedereen beschikbaar. Er zijn namelijk een aantal vereisten waaraan jouw Instagramprofiel moet voldoen voordat je hiermee aan de slag kunt. Je moet een geverifieerd bedrijfsprofiel hebben, met ten minste 10.000 volgers. Voor velen nog even door Instagrammen dus…

 

Een geverifieerd bedrijfsprofiel?

We horen het je al denken: wat is een geverifieerd bedrijfsprofiel? Misschien heb je wel eens gezien dat er een blauw vinkje achter een accountnaam staat. Vaak zijn dit accounts van publieke figuren of bedrijven. Dit wordt ook wel de verificatiebadge genoemd. Het verkrijgen van deze badge kan nogal wat voeten in de aarde hebben, omdat Instagram zelf selecteert welke gebruikers een geverifieerd account krijgen. Toch kunnen we je een aantal tips geven waardoor je sneller in aanmerking komt voor een geverifieerd bedrijfsprofiel. Het is belangrijk dat je actief contact met andere gebruikers onderhoudt en dat je via andere sociale mediakanalen (Facebook of Twitter) de aandacht op je Instagramaccount vestigt.

 

Hoe voeg je de Swipe-up-link toe?

Mocht je één van de gelukkigen zijn mét een geverifieerd bedrijfsprofiel én ten minste 10.000 volgers, dan kun je aan de slag met de swipe-up link! Maar hoe werkt dit? Wanneer je een afbeelding toevoegt aan je story, kun je deze eerst nog bewerken. In hetzelfde scherm verschijnt rechtsboven ook een paperclip icoontje, links naast de algemene bewerkingsmogelijkheden. Wanneer je hierop klikt, kun je de gewenste URL toevoegen aan je story. Zodra je je story online zet, kunnen je volgers de link openen door omhoog te swipen. Wanneer je URL correct is toegevoegd, zal het paperclip icoontje gemarkeerd worden. Easy as that!

 

Zo, hopelijk kun jij nu aan de slag met de swipe-up link. Heb je toch nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wist je trouwens dat Instagram regelmatig met nieuwe features komt? Je kunt nu bijvoorbeeld ook producten taggen, meer informatie hierover lees je in deze blog.

 

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Alt Tag

Een gratis kennislunch of ontbijt!

Wil je een keer sparren of brainstormen met een professional? Maak dan een
afspraak voor een gratis kennislunch of ontbijt! 

Maak een afspraak!