Vandaag gaan we in op één van de voorspelde social media trends van 2020. We bespreken de Instant Experience, een manier van adverteren waarmee je de merkervaring van jouw product optimaal kunt uitdragen. Nieuwsgierig? Lees in deze blog hoe je deze manier van adverteren kunt inzetten!
Instant wát?
De Instant Experience wordt op volledig scherm geopend nadat iemand op je advertentie heeft geklikt in Facebook of Instagram. Met de visuele ervaring kun je je merk, product of service optimaal uitlichten in je eigen huisstijl. Zodra je de Experience hebt gemaakt, kan iedereen deze openen. Wanneer er op je advertentie wordt geklikt, vouwt deze uit tot een volledig scherm. Wanneer mensen in de Instant Experience zitten, kunnen ze video’s kijken, foto’s in een carrousel bekijken, formulieren invullen en getagde producten ontdekken.
Waarom wil je dit?
Met een Instant Experience kun je aandacht trekken en kwaliteit bieden. Je kunt een uitgebreid verhaal vertellen over je merk, waarbij de kijker op dat moment even op niks anders gefocust is dan de ervaring die jij aanbiedt. Het is ook nog vrij makkelijk in gebruik. Je kunt namelijk kiezen uit meerdere sjablonen, waarbij je duidelijke paden in je ervaring kunt aanduiden met beschrijvende tekst, knoppen en links. Daarnaast kun je natuurlijk ook een eigen aangepaste versie maken. Zo kun je alles naar je eigen hand zetten. Wij zouden een eigen design aanraden, zodat je de ervaring zo persoonlijk mogelijk kunt maken en jouw merkidentiteit er zoveel mogelijk in kunt verwerken. Daarnaast kun je Facebook-pixels en trackingcodes van derden insluiten. Met de pixel meet je de effectiviteit van je advertenties.
Hoe maak je dit?
- Om een Instant Experience in te zetten ga je naar de advertentie-omgeving van Facebook en maak je een nieuwe campagne aan.
- Kies een campagnedoelstelling. Omdat de Instant Experience pas wordt geopend wanneer mensen op je advertentie klikken, is het raadzaam om voor de doelstelling ‘Verkeer’ te kiezen.
- Vervolgens kies je je doelgroep, budget en planning, zoals je dat bij een normale campagne ook doet.
- Selecteer je advertentie-indeling. Je kunt hierbij kiezen uit de volgende indelingen: één afbeelding, video, carrousel, diavoorstelling en collectie.
- Schakel het selectievakje ‘Een Instant Experience toevoegen’ in en maak een aangepaste Instant Experience.
- Je kunt een sjabloon kiezen en deze vervolgens invullen met jouw content (video, afbeeldingen en tekst)
- Vervolgens kies je ook een afbeelding of video die mensen te zien krijgen wanneer ze jouw advertentie zien (dus voor erop geklikt wordt).
- Wil je jouw Instant Experience zelf indelen? Kies dan voor de aangepaste Instant Experience bij de sjablonen. Bij deze optie kun je ook de kleuren van knoppen en de achtergrond aanpassen naar jouw eigen huisstijlkleuren.
Hier zie je hoe een Instant Experience eruit ziet. Wanneer je op de advertentie klikt kun je scrollen door de gehele experience.
Enthousiast, maar geen zin of tijd om het uit te vogelen? Laat ons weten hoe we jou kunnen helpen bij het maken van de Instant Experience. We maken graag kennis, klik hier voor een gratis kennislunch!