Even een voorbeeld schetsen. Je hebt een bedrijfspagina op Facebook. Na een tijdje kom je erachter dat er nog een pagina bestaat van jouw bedrijf. Je twijfelt en vraagt aan je collega’s of zij die pagina hebben gemaakt. Maar zij weten allemaal van niks. Je raakt gefrustreerd, want iemand maakt gebruik van de identiteit van jouw bedrijf! Hierdoor loop je het risico dat bezoekers die opzoek zijn naar jou, bij de verkeerde terecht komen en als gevolg jou niet als betrouwbaar bedrijf zien. Niet zo handig lijkt me.
Gelukkig is hier een oplossing voor! Ieder social media kanaal biedt tegenwoordig een vorm van verificatie aan. Hierdoor worden de kanalen waar jij gebruik van maakt gekoppeld aan jouw bedrijf. Zo laat jij de bezoekers weten dat jij de enige en echte eigenaar bent van het kanaal. Hierdoor krijg jij als bedrijf meer geloofwaardigheid, meer fans en zichtbaarheid en ook betere vindbaarheid. Want geverifieerde profielen worden eerder vertoond. Maar nu komen we bij de reden waarom jij dit blog leest. Hoe verifieer ik die pagina’s dan?! Dat ga ik jou per social medium uitleggen, houd onze social media en ons blog de komende weken goed in de gaten want er komen er nog een aantal meer!
Twitter
Om met een van de makkelijkere kanalen te beginnen, Twitter. Want Twitter doet dit in de meeste gevallen namelijk automatisch. Maar het zou wel eens voor kunnen komen dat jouw pagina nog niet geverifieerd is! Dit doe je door een link naar je website op jouw Twitter-profiel te plaatsen en een link naar je Twitter op jouw website te plaatsen. Zo wordt Twitter op de hoogte gesteld dat deze twee pagina’s bij elkaar horen.
Let wel, je kunt je geverifieerde status verliezen wanneer je informatie zoals je gebruikersnaam wijzigt of wanneer je de gebruikersvoorwaarden van Twitter schendt. Koppel de gegevens dan opnieuw op je te kunnen verifiëren.
Tada! Je pagina is geverifieerd. Makkelijk opgelost toch? In het volgende blog bespreken we Pinterest. Houd daarom onze social media en onze website goed in de gaten om er niets van te missen!
Heb jij jouw Twitter-bedrijfspagina al geverifieerd? Laat het ons weten in de comments!