De keuze is reuze, welk social media kanaal kies jij?

Twitter, Instagram, Facebook en ga zo nog maar even door. Tegenwoordig zijn er verschillende social media kanalen waar je als particulier, maar ook als ondernemer, uit kunt kiezen. Het wordt steeds lastiger om die keuze te maken, of misschien is het juist verstandig om een bericht op meerdere kanalen te posten? In deze blog helpen we je op weg om deze keuze te maken.

Welke content bij welk platform?
Als je een mix van verschillende soorten content in één post wilt plaatsen, zoals foto’s, video’s, links en hele lappen tekst, dan zijn Facebook en Google+ uiterst geschikt hiervoor. Hier heb je de mogelijkheid om al deze soorten content in een bericht te plaatsen.

Wanneer je alleen visuele content wilt plaatsen zijn Instagram, Snapchat en YouTube passende kanalen om je boodschap over te brengen naar de consument. Wel dien je hierbij rekening te houden met je doelgroep. Anders dan bijvoorbeeld Facebook zijn Instagram en Snapchat vooral populair onder de jongere generatie.

Wanneer je als persoon of onderneming blog’s of vooral tekst wil publiceren, kun je denken aan Twitter. Wel dient er hier rekening gehouden te worden met het limiet van 140 tekens. Een passende oplossing hiervoor is om de blog op een andere pagina te plaatsen en de link hiervan delen via Twitter of andere kanalen.

Welke berichten werken het best?
Allemaal leuk en aardig, maar welke berichten slaan het beste aan bij je volgers? Uit onderzoek is gebleken dat afbeeldingen het beste in de smaak vallen bij de volgers. Dit zorgt namelijk voor interactie en springt eruit wanneer je door je newsfeed heen scrolt.

Interactie met je klant is erg belangrijk. Hierdoor laat je je volgers (mee)denken. Je kan bijvoorbeeld een vraag stellen en of dilemma voorleggen. Daarnaast kun je ook kiezen voor een puzzel- of een raadsel post. Maar maak deze niet te lastig voor je volgers. Wanneer dit gelukt is bij de consument zorg dit voor euforie en een positieve associatie met je product.

Geef je eigen draai eraan!
Wanneer je gaandeweg je social media kanalen onder de knie hebt, ga je vanzelf je eigen draai hier aan geven. Probeer uniek te zijn, ga met de tijd mee en zorg voor vernieuwing. Zo blijven al je volgers up-to-date van je bezigheden!

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Alt Tag

Een gratis kennislunch of ontbijt!

Wil je een keer sparren of brainstormen met een professional? Maak dan een
afspraak voor een gratis kennislunch of ontbijt!

Maak een afspraak!