Naast de bekendste opties voor het plaatsen van je Facebookberichten, laten we je graag zien welke andere creatieve mogelijkheden er zijn. In deze blog leggen we meer uit over de slideshow, een offer (een aanbieding maken) en een notitie. Wij hopen je hiermee te inspireren om net een andere draai aan je Facebookpagina te geven.
1. Slideshow
Facebookberichten met een slideshow kunnen worden gebruikt om je verhaal te vertellen door middel van beweging, geluid en tekst. Je kunt van minimaal 3 en maximaal 10 afbeeldingen of video’s een slideshow maken. Je hebt hierbij de keuze uit stock foto’s (let erop dat ze rechtenvrij zijn) of je eigen afbeeldingen. Daarnaast kun je een thema aan de voorstelling toevoegen met daarbij een bijbehorend muziekje en overgangen tussen de afbeeldingen. Het is een leuke manier om awareness te krijgen op Facebook. Slideshow komt voort uit Facebook Moments, de app die een overzicht maakt van jouw beste foto’s. Door de verschillende functies waarmee je je Facebookbericht kunt plaatsen, merk je dat Facebook zich steeds meer en meer richt op het plaatsen van foto’s en video’s. Slideshow heeft drie voordelen:
1. Het heeft een opvallende indeling. Diavoorstellingen worden automatisch afgespeeld en trekken net als video’s de aandacht.
2. Het is eenvoudig om te maken. In vergelijking tot sommige videoadvertenties kunnen advertenties met een diavoorstelling snel en betaalbaar gemaakt worden.
3. Het werkt overal. De diavoorstellingen worden snel geladen, zodat ze via elke verbindingssnelheid worden afgespeeld.
Een andere mogelijkheid om je verhaal met beeld te vertellen is Facebook Carrousel. Wil je hier meer over weten? Lees dan de blog ‘Op een andere manier leren adverteren met Facebook Carrousel!’.
Voorbeeld hoe het bericht van de Slideshow eruit kan komen te zien:
2. Offer (een aanbieding maken)
Door de functie ‘Offer’ van Facebook kun je gemakkelijk aanbiedingen delen met je fans. Hierbij kun je maximaal 5 foto’s of een video toevoegen. Wanneer je een andere doelgroep wilt gebruiken, kun je dit doen via ‘een aanbieding maken vanuit de functie voor het maken van advertenties’. Zodra je offer is goedgekeurd, wordt deze weergegeven aan de mensen die je voor je doelgroep hebt geselecteerd. Mensen die de aanbieding claimen, kunnen deze inwisselen via de URL die je aanbiedt of in je winkel, afhankelijk van waar je je aanbieding beschikbaar maakt. De aanbieding op Facebook wordt automatisch gedeeld op de pagina van de persoon die meedoet, met als gevolg dat je veel meer mensen bereikt. Aanbiedingen verschillen van andere berichten, want:
1. Een aanbieding wordt opgeslagen wanneer mensen de aanbieding claimen, zodat ze de aanbieding later terug kunnen vinden via hun Facebookprofiel.
2. Je ontvangt herinneringen over opgeslagen aanbiedingen.
3. Aanbiedingen zien er anders uit dan andere berichten, waardoor ze opvallen.
Voorbeeld van hoe een offer eruit kan zien:
3. Notitie
Heb je als bedrijf geen website met een ruimte voor een blog, dan is de notitiefunctie van Facebook een handig alternatief. Hierdoor kun je een langer verhaal schrijven en delen met je volgers. Het is mogelijk om aan de opmaak van de notitie te werken. Je kunt bijvoorbeeld de lettersoort aanpassen, quotes maken en extra afbeeldingen toevoegen. Je kunt er zelfs voor kiezen om een link naar een externe site aan toe te voegen. Dit kan heel eenvoudig: je selecteert de tekst waar de link moet komen te staan en de optie voor het toevoegen van een link is zichtbaar.
Voorbeeld hoe een notitie op Facebook eruit kan komen te zien:
Wil het posten aan de hand van de 3 verschillende mogelijkheden op Facebook niet geheel lukken? Dan helpen we je graag!
Ga voor meer informatie naar Ellen Clemens.
of bel naar: 06-224514 97