Wat gebeurde er afgelopen week in “social media land”? Genoeg! Wij zetten het iedere week voor je op een rijtje in de wekelijkse update.
Volg sportwedstrijden nu ook via Twitter
Twitter gaat steeds meer sportwedstrijden livestreamen. Het bedrijf heeft namelijk een deal gesloten met de NFL (National Football League) om een aantal wedstrijden uit te zenden. Vorige week zonden ze al live uit vanaf het tennistoernooi op Wimbledon. Op een speciale pagina kon je de livestream volgen, lezen wat anderen zeggen over het onderwerp en zelf meepraten. De wedstrijden werden echter niet live getoond via Twitter, deze rechten hadden ze niet in handen. Wél werden er analyses, interviews en herhalingen van wedstrijden getoond. Zo maak je de grote toernooien toch weer op een andere manier mee!
Instant Articles voortaan ook in chats
Ken jij Facebook Instant Articles al? Deze handige functie heeft Facebook vorig jaar ontwikkeld om de laadtijd van nieuwsartikelen te verkorten. Onder andere de NOS maakt er dankbaar gebruik van. Deze functie wordt nu uitgebreid en beschikbaar gemaakt voor de messenger app. Voortaan kunnen gebruikers de artikelen ook in een messenger-chat meteen lezen en snel openen. Erg handig wanneer je snel iets wil delen met je vrienden! Vooralsnog werkt deze functie alleen bij android telefoons, over een paar weken kunnen ook mensen met een iPhone er gebruik van maken.
Een nieuwe layout voor Facebook
Facebook test op dit moment een nieuwe layout voor desktop gebruikers. In deze nieuwe versie staat content nog meer centraal en gaan profielen er een stuk anders uit zien. Dit is op zich geen hele opvallende ontwikkeling, Facebook is continu bezig met het verbeteren en aanpassen van de website. Op de afbeelding hieronder is te zien hoe het er uiteindelijk uit zou moeten gaan zien. Ik vind het zelf een hele verbetering, wat vind jij?
Ook qua advertenties wil Facebook het anders gaan aanpakken. Zo kan het wel eens zijn dat de advertenties in de rechterkolom binnenkort verleden tijd zullen zijn. Naar eigen zeggen leveren deze advertenties Facebook maar zo’n klein deel van het totaal op, dat het voor bedrijven aantrekkelijker wordt om te adverteren wanneer ze verdwijnen. Deze bovenstaande updates zijn nog niet definitief, Facebook is ze eerst nog volop aan het testen. Wanneer ze wel doorgevoerd worden zie je het wel terug op je eigen pagina en natuurlijk in de wekelijkse update!
Pokéhype op social media
Het is dé hype van dit moment: Pokémon Go! Het spel dat begon als een grap heeft in een rap tempo de hele wereld veroverd. Op social media praat dan ook iedereen erover. Dit brengt Coosto nog eens mooi in beeld. Via Coosto Open kun je precies zien hoeveel er over Pokémon Go! gepraat is de afgelopen periode, en dat is veel (héél veel). Vanaf vorige week is het spel dan ook ein-de-lijk vrij verkrijgbaar in Nederland. Wij zijn in ieder geval addicted!
Tip: bij ons in de Cacaofabriek zit zelfs een heuse
Pokémon Gym.
Wil jij, net als tig andere collega’s, meer informatie over deze onderwerpen?