Binnen een organisatie of bureau werk je vaak met meerdere mensen samen aan contentcreatie of data-analyse. Om dit zo efficiënt mogelijk te doen gebruiken wij verschillende tools die jou wellicht ook kunnen helpen. Dus ben je op zoek naar ge-wel-dige helpers voor jouw contentplanning, een digitale interne taakverdeling structuur of visuele dataweergave? Lees dan onze top 3 tools!
1. Kontentino: up-to-date contentkalender met goedkeuringsysteem
In de contentkalender van Kontentino plaatsen wij voor onze opdrachtgevers de berichten voor hun social mediakanalen. Zij kunnen de berichten goedkeuren of een notitie toevoegen, waarna wij de posts automatisch inplannen op het juiste kanaal. Efficiënt samenwerken binnen de teams creatie en projectmanagement doen wij via de chatfunctie in Kontentino. Zo weet je meteen wanneer er een taak voor jou klaarstaat om op te pakken of kun je je collega vragen om een laatste check te doen voordat de post naar de opdrachtgever gaat. Werk je niet binnen een bureau? Ook voor jou en jouw team zijn er handige functies. De content kan door een persoon worden voorbereid in de contentkalender, waarna de volgende persoon nieuwe aanpassingen doet. Weer een volgende persoon kan de posts goedkeuren en inplannen.
2. Nozbe
Wij kunnen niet meer zonder. Nozbe gets things done. Ja, eigenlijk wij dan, maar met deze tool vergeet je nooit meer iets en daar zijn wij dan weer heel blij mee. Hoe Nozbe werkt: in projecten maak je taken aan, die je zelf kunt uitvoeren of kun toewijzen aan een collega. Informatie delen kan door een bericht te typen, een bijlage toe te voegen of een checklist aan te maken. Door iedere taak te koppelen aan een dag krijg je vanzelf de taken in beeld die op dat moment door jou opgepakt kunnen worden. Voor taken die bijvoorbeeld iedere maand terugkomen, kun je een herhaling aanzetten en zo komt hij vanzelf weer terug op het juiste moment. Het is dus een kwestie van een taak aanmaken, uitvoeren wanneer het je uitkomt, afvinken en door naar de volgende.
3. Google Data Studio
Met Data Studio plaats je alle data van bijvoorbeeld social mediakanalen, Google Ads, Analytics en Drive in één visueel overzicht. Er zijn nog tal van andere opties mogelijk, maar dit zijn de voornaamste die wij voor onze opdrachtgevers inzetten. Er is wat technische kennis voor nodig om alle instellingen goed te zetten, maar zodra je dit onder de knie hebt geeft het je zoveel terug. Een voorbeeld van een funnel met gegevens over het aantal impressies, clicks, likes, comments en shares van een Facebookpagina vind je hieronder.
Wil je graag meer weten over Data Studio of een van de andere tools? We helpen graag! Je kunt Susan bellen of stuur een mail naar susan@communiteers.nl