Wil je meer volgers op jouw LinkedIn bedrijfsprofiel?
Voordat we het hierover gaan hebben, eerst even een andere vraag: Waarom zou je meer volgers willen op je LinkedIn bedrijfsprofiel? Het is namelijk echt niet zo dat al je volgers al jouw berichten te zien krijgen. Hiervoor ben je immers overgeleverd aan het algoritme van LinkedIn.
Tóch kan het in bepaalde situaties handig en slim zijn meer volgers te krijgen. Hoe je het wendt of keert, met meer volgers vergroot je wél de kans dat meer LinkedIn profielen (en dus mensen!) jouw berichten ‘organisch’ krijgen aangeboden. Dit betekent dat je dus ook zonder advertentiebudget theoretisch gezien jouw bereik op LinkedIn op deze manier kunt vergroten. Zéker als jouw berichten goed doordacht zijn en voor bovengemiddeld veel interacties zorgen.
Deze kans neemt daarnaast óók nog eens toe als je ervoor kunt zorgen dat vooral jouw interne ambassadeurs (lees; jouw collega’s) jouw berichten vanuit jouw bedrijfsprofiel automatisch aangeboden krijgen in hun eigen homefeed. De kans dat zij gaan reageren is dan namelijk normaal gesproken een stuk groter. Hoe kun je hiervoor zorgen? En hoe krijg je nóg meer volgers op je bedrijfsprofiel? Nog steeds geïnteresseerd? Lees dan vooral even verder…
1: CONNECTIES UITNODIGEN OM JOUW LINKEDIN BEDRIJFSPROFIEL TE VOLGEN
Onlangs heeft LinkedIn een flinke hoeveelheid nieuwe functionaliteiten uitgerold. Eén daarvan is het uitnodigen van persoonlijke connecties om jouw LinkedIn bedrijfsprofiel te volgen. Hoe gaat dit in zijn werk. Heel eenvoudig:
Ga naar jouw bedrijfsprofiel en zorg dat je bent ingelogd. Kies vervolgens voor ‘tools voor beheerders’ en dan voor ‘connecties uitnodigen’
Er opent vervolgens een scherm waarmee je jouw connecties kunt uitnodigen jouw pagina te volgen:
Let op! Je kunt een connectie slechts één keer uitnodigen op jouw pagina te volgen. Daarnaast is het alleen mogelijk eerstegraads connecties uit te nodigen, maar dat voelt ook wel logisch, toch
Bonustip; door als beheerder op jouw volgers te klikken zie je wie (met naam en toenaam) jouw pagina is gaan volgen.
2: COLLEGA’S OP DE HOOGTE STELLEN VAN EEN NIEUWE POST
Wat zou het mooi zijn als álle collega’s álle gedeelde berichten vanuit het bedrijfsprofiel zouden delen vanuit hun eigen profiel. Dit is natuurlijk een utopie, maar je kunt jouw collega’s hier natuurlijk wel een handje mee helpen. LinkedIn heeft hiervoor iets nieuws bedacht, namelijk de knop ‘medewerkers op de hoogte stellen’.
Deze nieuwe knop kun je als beheerder vinden bovenaan elke post en als je op deze knop klikt, ontvangen jouw collega’s een melding van dit nieuwe bericht en kunnen zij er zelf voor kiezen om te interacteren op dit bericht of hem te delen binnen hun eigen netwerk.
SAMENVATTEND:
LinkedIn biedt hiermee steeds meer mogelijkheden om het organische bereik van jouw berichten als bedrijf verder te verspreiden binnen relevante netwerken. Dit neemt niet weg dat het adverteren op LinkedIn nog steeds (vanzelfsprekend) kan zorgen voor het grootste bereik op LinkedIn. Dit is immers het grootste verdienmodel van een social media kanaal als LinkedIn.
Wil je meer weten over het vergroten van je organische bereik op LinkedIn óf wil je meer weten over adverteren op LinkedIn, neem dan contact op met Bas (bas@communiteers.nl).