Een tijdje geleden vertelden we al over de LinkedIn Stories en dat deze feature eraan zat te komen. En sinds 13 mei wordt de functie getest in Nederland, als eerste Europese land! Een mooi moment om er nog eens de loep op te leggen. Want waarom zijn deze stories interessant en hoe ziet deze testfase er precies uit? Je leest het in deze blog!
WAT ZIJN LINKEDIN STORIES?
LinkedIn Stories zijn te vergelijken met Stories van Facebook en Instagram. Via de welbekende rondjes boven in je tijdlijn kun je 24 uur lang een update laten zien in verticaal formaat. Net als bij Facebook en Instagram is het ook hier mogelijk om stickers en tekst toe te voegen aan een foto of video en kunnen er personen worden getagd. Met de nadruk op personen, want voor bedrijfspagina’s is de Stories feature helaas (nog) niet te gebruiken. We zien vaker dat dit soort functies eerst alleen bij persoonlijke profielen worden uitgerold, dus we verwachten dat dit bij de LinkedIn Stories ook het geval gaat zijn! Dat hopen we in ieder geval, want het biedt veel kansen.
WAAROM ZOU JE LINKEDIN STORIES GEBRUIKEN?
Het voordeel van de LinkedIn Stories is dat je kunt zien wie deze heeft bekeken. Personen die na het zien van jouw story de interactie aan willen gaan kunnen jou direct een bericht sturen. Hierdoor heb je dus een extra manier om relaties aan te gaan en te behouden, omdat je meer met je volgers in contact staat. Omdat de content maar 24 uur kan worden bekeken, voelt de content ‘live’ en veel persoonlijker aan. Je laat je zakelijke content dus op een meer menselijke manier zien. Stories lenen zich goed voor een kijkje achter de schermen! Laat bijvoorbeeld eens zien hoe je kantoor is ingericht of hoe jouw dag er in een paar highlights uitziet.
HOE GA JE DEZE LINKEDIN STORIES INZETTEN?
Het is belangrijk om je te bedenken dat de Stories er op LinkedIn inhoudelijk anders uit gaan zien dan bij Facebook en Instagram. Het is niet zomaar content die je deelt om vrienden en familie te laten zien waar je mee bezig bent. Het moet echt een zakelijke insteek hebben. Een voorbeeldje: staat duurzaamheid hoog in het vaandel bij je bedrijf/organisatie? Laat dan eens in de Stories zien hoe jullie hier op kantoor mee omgaan. Bijvoorbeeld door te laten zien dat er weinig gebruik wordt gemaakt van plastic. Dit is content die je misschien niet zo snel in je tijdlijn zou delen, maar die uitermate geschikt is voor de Stories. Het geeft namelijk een kijkje in de organisatie en zorgt ervoor dat je bedrijfswaarden nóg geloofwaardiger worden. Mensen binden zich dan eerder aan jouw merk of organisatie.
Ik hoor je denken: hoe kan ik dit het beste doen op mijn persoonlijke profiel? Een tip is om de teksten en stickers mooi te laten passen in de huisstijl van je onderneming of het bedrijf. Je hoeft geen live content te plaatsen, dus kunt er ook voor kiezen om eerst iets op te maken waar het logo en huisstijlkleuren duidelijk in terugkomen. Zo kun je toch gebruik maken van de LinkedIn Stories uit naam van je onderneming of het bedrijf waar je werkzaam bent!
Zie jij het wel zitten om de mogelijkheden van LinkedIn Stories te ontdekken? Hopelijk heb je er na het lezen van deze blog een beter beeld bij. Wil je sparren over hoe jij de LinkedIn Stories het beste in kan zetten? Wij helpen je graag verder! Neem hier contact met ons op.