Facebook Carrousel is een advertentiemogelijkheid om jouw verhaal met beeld te vertellen. Facebook introduceerde in 2014 de Multi-Product Ads, wat nu beter bekend is als de Carrousel Ads. Met Facebook Carrousel kun je drie tot vijf afbeeldingen en links plaatsen in één advertentie. Per afbeelding kun je een tekst plaatsen met een hyperlink naar een specifieke locatie in je webshop. In jouw gemaakte bericht kun je 1,5 foto op je tijdlijn zien en wordt je doelgroep getriggerd om verder over het scherm te swipen. Zo kunnen ze meerdere afbeeldingen zien en links aanklikken in één advertentie.
Wat zijn de voordelen van Facebook Carrousel?
Met Facebook Carrousel is het gemakkelijker om te laten zien wat je als bedrijf te bieden hebt. Op deze manier vinden jouw klanten sneller wat zij zoeken en omdat je in één advertentie meer kunt laten zien, kost het in verhouding minder geld. De kosten per geplaatste advertentie en de cost per click (cpc) worden op deze manier verlaagd. Zo zijn er verschillende mogelijkheden die tot meer clicks, aankopen en dus tot meer winst kunnen leiden.
Daarnaast kun je de advertenties aantrekkelijker maken. Zo kun je je beste producten of de voordeligste kortingen van het moment laten zien. Of toon met de verschillende afbeeldingen meerdere aspecten van je product of dienst. Je hebt ook de mogelijkheid om met alle afbeeldingen een groot canvas te creëren:
Hoe maak je een Facebook Carrousel?
Om het je gemakkelijker te maken, hebben we een handig filmpje voor je gemaakt waarin in 6 stappen Facebook Carrousel uitgelegd wordt!
Daarnaast zullen we de stappen nog even op een rijtje voor je noteren:
Stap 1: Klik op een foto of video delen
Stap 2: Voer je bestemmings-URL in
Stap 3: Voeg tot maximaal 5 verschillende afbeeldingen toe
Stap 4: Voeg een relevant bericht toe aan je Facebook Carrousel
Stap 5: Voer per afbeelding een link toe. Per afbeelding kun je een andere link toevoegen.
Stap 6: Plaats een leuke tekst onder je afbeelding. Per afbeelding kun je een andere tekst toevoegen.
Ontwerpaanbevelingen:
Het is belangrijk dat je advertentie er goed eruit komt te zien.
Hieronder een aantal aanbevelingen die je kunt gebruiken bij het plaatsen van je advertentie:
– Afbeeldingsgrootte: 600 x 600 pixels
– Hoogte-breedteverhouding afbeelding: 1:1
– Tekst: 90 tekens
– Koptekst: 40 tekens
– Linkbeschrijving: 20 tekens
– Je afbeelding mag niet meer dan 20% tekst bevatten
Ben je ermee aan de slag gegaan en kom je er niet uit?
Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag!