Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meestgestelde vragen over het werven via social media.

Allereerst gaan wij altijd voor een tevreden opdrachtgever 🙂 Daarnaast doen we er alles aan om de doelen die we in het plan van aanpak hebben beschreven te behalen. Als je advertenties inzet op social media krijg je daar altijd resultaten voor terug. Bereik, interactie, clicks op links. We stemmen van tevoren af wat voor jou belangrijk is en ook wat jouw en onze verwachtingen zijn.

Dat zouden we graag willen, maar zo werkt de online wereld helaas niet. Resultaten zijn van veel zaken afhankelijk. Denk aan seizoensinvloeden, hoogte van advertentiebudget, grootte van de doelgroep en ook zaken als kwaliteit van content, landingspagina en opvolging.

Wij denken graag met je mee als je binnen een aanbestedingsgrens wil blijven. Samen bekijken we wat binnen die grens mogelijk is en hoe we het meest efficiënt kunnen omgaan met de middelen binnen die grens.

Heel plat gezegd geldt over het algemeen: hoe meer advertentiebudget je uitgeeft aan je advertenties, hoe meer resultaten je terugkrijgt. Niemands portemonnee is onuitputbaar, dus we bekijken graag samen wat een redelijk advertentiebudget is voor jouw campagne(s).

Dit is heel erg afhankelijk van hoeveel tijd je zelf wil besteden (we kunnen namelijk ook hybride werken) en de grootte van onze samenwerking. Als we uitgaan van één volledige Hyers campagne, dan kun je onderstaande inschatting aanhouden.

Om ons werk goed uit te voeren is het nodig om toegang te hebben tot jullie social mediakalen. De meeste platforms (zoals Facebook en LinkedIn) bieden de mogelijkheid bepaalde rollen toe te bedelen. Zo hoef je iemand of een organisatie niet de hoogste rechten te geven, maar bijvoorbeeld alleen de rechten om content te plaatsen en te adverteren.

Platforms als Meta en LinkedIn gebruiken een algoritme om je berichten en advertenties te tonen. Als je voor jouw advertenties een doelgroep hebt ingesteld, worden jouw advertenties getoond aan profielen in die doelgroep, maar lang niet aan iedereen in die groep. Het algoritme bepaalt aan wie de advertenties getoond worden. Bijvoorbeeld aan mensen die al affiniteit hebben met jouw organisatie, aan mensen die eerder interesse hebben getoond in het onderwerp van jouw advertentie of zelfs aan mensen die eerder geneigd zijn interactie te hebben met advertenties.

Daarnaast werken de advertentieplatforms met een veilingsysteem. Dat wil zeggen dat je als adverteerder concurrentie hebt van andere adverteerders die wellicht ook willen adverteren bij mensen uit jouw doelgroep. De adverteerder die het hoogst biedt wint de veiling en het advertentieplekje bij de doelgroep. Een bekende periode met veel concurrentie op de advertentiemarkt is het eind van het jaar, van half november tot kerst. Door onder andere Black Friday en de feestdagen wordt er veel geadverteerd en heb je dus veel concurrentie (en zijn advertenties duurder dan in andere periodes in het jaar).

Uiteraard. Het is belangrijk om herkenbaar te zijn als organisatie en daarin consequent te blijven. Bij de start van onze samenwerking vragen we dan ook alle beschikbare strategie- en huisstijlelementen op. Denk aan een strategisch plan, EVP, employer branding plan, huisstijl (logo, fonts, kleuren, grafische elementen), video’s en fotomateriaal. Mocht je noodzakelijke onderdelen nog niet hebben, dan kunnen wij hier natuurlijk ook in voorzien.

Dit kan, maar hoeft niet. We kunnen afspreken dat we de berichten van de campagne ook ‘organisch’ op jullie social media kanalen zetten. Dan bekijken we graag samen wat dan het beste moment van plaatsen is. Maar het is ook mogelijk om alleen maar ‘dark posts’, dus puur advertenties in te zetten. Deze komen niet op jullie social media kanalen te staan, maar worden wel als advertentie getoond aan de doelgroep. Een mix van beide soorten content is ook mogelijk.

Copyright © 2023 Communiteers.
Alle rechten voorbehouden.

06 29 07 53 79​
KvK: 87719592
Bank: NL48 RABO 0159 9860 44
Cacaokade 3, Helmond​
info@communiteers.nl