In de digitale wereld is het belangrijk om gezien te worden. Of je nu een klein bedrijf runt of een groot bedrijf hebt, online aanwezigheid is essentieel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie of jouw advertenties opvallen tussen al die andere? Hier komt (onder andere) display marketing om de hoek kijken. Dit is een slimme manier om mensen online te bereiken met jouw advertenties.
Display advertenties passen goed in de voeden-, zaai- en oogstfase van het beproefde Y-model. In dit blog leggen we uit wat display marketing is, hoe het werkt en waarom het zo’n nuttige toevoeging is voor de middelenmix van jouw marketing. Of je nu voor het eerst adverteert of al wat ervaring hebt, met display marketing kan je ervoor zorgen dat meer mensen jouw boodschap zien. Dus, ben je benieuwd hoe je jouw bedrijf beter zichtbaar maakt online? Lees dan verder!
Ontdek de kracht van display voor jouw marketing
Je hebt vast wel eens een video of een banner gezien terwijl je online was, toch? Dat zijn display advertenties. Ze kunnen heel effectief zijn om mensen zoals jij en ik te informeren over nieuwe producten of diensten. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw advertentie opvalt in de enorme online wereld? Ik ga je uitleggen wat display marketing is en waarom het zo handig kan zijn, zelfs als je nog nooit eerder hebt geadverteerd.
Wat is display marketing?
Display adverteren is het online vertonen van beelden (banners) aan mensen via websites en/of apps. Zie display advertenties als een slimme manier die ervoor zorgt dat jouw boodschap (in de vorm van een afbeelding, banner en/of video) terechtkomt bij de mensen die er waarschijnlijk het meest enthousiast over zijn. Deze digitale manier van adverteren kan gezien worden als partner in de online advertentiewereld, die je helpt om jouw advertenties precies te plaatsen waar en wanneer jouw potentiële klanten online zijn.
Hoe wordt mijn doelgroep bereikt?
Iedereen heeft andere interesses en gewoontes online. Display marketing kijkt naar wat mensen online doen: waar ze op klikken, welke websites ze bezoeken, en wat ze leuk vinden. Met deze informatie helpt het om jouw advertenties te tonen aan mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Als iemand vaak zoekt naar recepten, kan jouw advertentie voor bijvoorbeeld kookgerei verschijnen. Dit maakt jouw advertentie relevanter en interessanter voor de kijker.
Dankzij display marketing zijn jouw advertenties niet op één plek te zien, maar overal waar jouw doelgroep zich bevindt. Door samenwerkingen met bepaalde websites, apps en platforms kunnen jouw advertenties op meer plekken verschijnen, wat de kans vergroot om opgemerkt te worden.
Met display marketing kun je ook precies zien hoe je advertenties presteren. Zo zie je bijvoorbeeld het aantal weergaven, clicks en de kosten, maar ook hoe er wordt gereageerd op je advertenties. Dit betekent dat je altijd kunt verbeteren en aanpassen om het beste resultaat te krijgen.
Iets voor jou?
Klinkt display marketing als iets wat jouw organisatie écht kan gebruiken? Of het nu gaat om het werven van nieuwe medewerkers, het promoten van je event of het vergroten van je bereik, dan ben je bij Communiteers aan het juiste adres. Met jarenlange ervaring in het online adverteren hebben we verschillende specialisten in dienst die klaar staan om jou te helpen met je vraagstuk. Dus, waar wacht je nog op?! https://communiteers.nl/contact/
Wil je meer tips over het werven van mensen door het toepassen van het beproefde Y-model? Check dan dit blog: https://communiteers.nl/2023/05/01/online-werven/