Wat staat er precies in jouw bedrijfsinformatie op LinkedIn? Is deze kort maar krachtig of staat alles er tot in detail in? Schrijf je hier losjes of juist heel erg zakelijk? Hieronder geven we wat tips om via de bedrijfsinformatie van jouw LinkedIn-pagina de (juiste) doelgroep aan te spreken.
Verhoog je vindbaarheid in Google
Je wilt natuurlijk dat jouw doelgroep zo snel mogelijk bij jouw LinkedIn-pagina komt en niet bij die van je concurrent. Om te zorgen dat jouw LinkedIn zo hoog mogelijk komt te staan in de Google zoekresultaten, moet je in je bedrijfsinformatie de juiste zoekwoorden verwerken. Google screent namelijk de eerste 156 tekens van je paginatekst. Het is dus zaak om het eerste stuk van je bedrijfsinformatie zoveel mogelijk to-the-point te schrijven en hierin zoveel mogelijk relevante zoekwoorden op te nemen. Denk hierbij vooral aan je kernactiviteiten en andere woorden die meteen in je opkomen wanneer je denkt aan jouw bedrijf. Om te weten welke zoekwoorden goed werken kun je gebruik maken van de Keyword Planner van Google Ads.
Maak een speciale tekst voor LinkedIn
Probeer bij de bedrijfsinformatie niet precies dezelfde tekst te gebruiken als de tekst die mensen terugvinden op je website. Zorg dat de lezer andere dingen van je te weten komt dan wanneer die alleen je website bekijkt. Als eerste is het natuurlijk belangrijk om de bedrijfsinformatie sowieso aan te passen op wat hiervoor genoemd werd. Dus: de belangrijkste informatie eerst, met daarin de beste zoekwoorden. Daarna vertel je andere relevante informatie die genoemd moet worden en tot slot kun je verder uitweiden over de wat gedetailleerdere zaken. Deze ruimte op LinkedIn kun je gebruiken om op een zakelijke manier te vertellen wat je bedrijf doet, denk in de richting van een persbericht. Ook wanneer dit in eerste instantie niet past bij jouw bedrijf. LinkedIn is gericht op het bedrijfsleven, wat betekent dat je te allen tijde professioneel over moet komen.
Denk in oplossingen
Het is natuurlijk belangrijk om je producten en diensten te vernoemen. Deze moeten dus zeker in je bedrijfsinformatie vermeld staan. Ga echter niet te diep op je producten en diensten in, maar probeer deze zoveel mogelijk te vertalen naar de oplossingen die jouw bedrijf brengt. Welke oplossing(en) bied jij jouw klant? Waar is jouw klant naar op zoek? Geef de meerwaarde van jouw bedrijf voor je doelgroep weer door de oplossingen die je biedt in kaart te brengen.
Keep it up-to-date
Tot slot is het allerbelangrijkste natuurlijk dat je zorgt dat de informatie die in de bedrijfsinformatie staat up-to-date is. Heeft er een verandering plaatsgevonden binnen je bedrijf en heeft dit betrekking op de informatie die te vinden is op je LinkedInpagina? Zorg dan dat dit wordt aangepast. Bij een update van je website is het dus bijna altijd ook belangrijk om even de informatie van je LinkedInpagina op te frissen.
Wil je meer weten over hoe je de juiste doelgroep aan kunt spreken via LinkedIn? Neem hier contact met ons op, we helpen je graag verder!