We consumeren per dag een hele lading content die we lezen, bekijken, naar luisteren en beleven. Toch blijft lang niet alle content hangen. De strijd om aandacht en de impact van je merk bij de doelgroep wordt steeds belangrijker. Content waar we emotioneel mee betrokken zijn, is de content die ook écht raakt. Een manier om de consument te raken met jouw boodschap is immersive content.
Wat is immersive content?
In tegenstelling tot eenzijdige en passieve content wordt er bij immersive content een digitale dialoog ingezet tussen zender en ontvanger. Wanneer er dus een interactief element aan je marketingcampagne aanwezig is, is het immersieve content. Dit zorgt ervoor dat de consument actief betrokken raakt en dus onderdeel wordt van de content. Online marketeers kunnen dit inzetten om de merkbeleving te vergroten, doordat de gebruiker tijdelijk opgaat in de user experience. Door interactieve elementen aan de content toe te voegen, maak je van een passieve lezer een actieve deelnemer.
Immersive content kan door verschillende technieken verkregen worden. Denk hierbij aan 360 graden beeld/video, virtual reality, chatbots, interacterende animatie en games. Dit kan bijvoorbeeld ingezet worden om te testen of dat ene kleurtje wel een match is met jouw huiskamer. Of het virtueel passen van kleding.
Waarom immersive content?
Eén ding dat statische content niet kan en immersive content wel: verschillende experiences aanbieden. Door de gebruiker in een activiteit te betrekken geven ze antwoorden, maken ze keuzes en ontdekken ze informatie/nieuwe scenario’s. Nu dragen zij effectief bij aan de waarde en betekenis van de content. Wanneer de gebruiker content beleeft, ontstaat er een relatie waaruit betere inzichten en data te verkrijgen zijn om de gebruiker te kunnen helpen. De gebruikerservaring zorgt dus voor relevante en inzichtvolle statistieken voor jou als bedrijf of merk.
Meer willen weten over deze vorm van content? Stuur een mail naar info@communiteers.nl en we kijken graag samen met jou of het immersive content iets voor jou is!