Je websitebezoekers automatisch een mail sturen wanneer ze een specifieke pagina hebben bezocht. Of realtime en automatisch een mail ontvangen op het moment dat iemand een bepaalde pagina van jouw website bezoekt. Zomaar twee handige voorbeelden van Marketing Automation. Het is niet alleen handig, maar het scheelt ook enorm veel tijd. Marketing Automation helpt je jouw onbekende websitebezoekers om te zetten naar klanten, door het gedrag en de interesses van de betreffende bezoeker te analyseren. Dat klinkt gaaf, toch? De werking De acht belangrijkste voordelen op een rij: 2. Realtime op de hoogte van (onbekende) websitebezoekers (visitorID) 3. Geen CRM- en mailsysteem meer nodig 4. Opbrengsten inzichtelijk maken (ROI) 5. Slimme e-mails en nieuwsbrieven versturen 6. Taken en workflows 7. ‘Slimme’ formulieren 8. Campagnes gebruiken Ben je nieuwsgierig geworden en wil je hier meer over weten? Neem contact op via info@communiteers.nl.
Alles begint door een trigger, een actie. Door een bepaalde actie van de (tot nu toe) onbekende bezoeker wordt er een workflow in gang gezet. En weet je wat Marketing Automation nou zo handig maakt? Dit gaat allemaal automatisch! Je hoeft zelf niets bij te houden of in te voeren. Oké, behalve die ene eerste keer dan, maar dat doen wij voor je!
1. Geautomatiseerd klanten genereren
Achterhalen wie geschikt is om aan te spreken/contact mee te leggen
Keuze 1: aan een individu of een gehele lijst verzenden?
Keuze 2: handmatig of automatisch versturen?
Keuze 3: direct versturen of inplannen?
Van automatisch een bedankmail sturen nadat iemand een formulier heeft ingevuld tot een notificatie ontvangen wanneer iemand een bepaalde leadscore heeft behaald
Gegevens automatisch koppelen
Acties uitvoeren d.m.v. workflows n.a.v. de ingevulde gegevens
Achterhalen hoe men bij jou terecht is gekomenInteressant!