Waarom Instagram volgers kopen een slecht idee is!

Waarom Instagram volgers kopen een slecht idee is!

Communiteers > Blog > Blog > Waarom Instagram volgers kopen een slecht idee is!

Instagram is booming en dat zien gelukkig steeds meer bedrijven in. Dat Instagram volgers kopen en vooral verkopen, om deze reden, een gat in de markt was zagen helaas ook veel mensen in. Niet voor niets dat dat soort bedrijven als paddenstoelen uit de grond schieten. Ik leg je graag uit waarom het een slecht idee is om je volgers te kopen en hoe je je tijd beter kan besteden!

Instagram fascineert me al een aantal jaren. Hoe het zich ontwikkelt tot een gigantisch platform, hoe het voor sommige mensen hun leven beheerst en natuurlijk hoe bedrijven dit zo slim mogelijk kunnen benutten. Wat me triggerde om over fake followers te schrijven was de documentaire van VPRO #followme die eind vorig jaar uitkwam. Likes en followers zijn echt keiharde valuta geworden en daarom begrijp ik dat het verleidelijk is om ze even snel te kopen. Want je koopt ze zo makkelijk als een pakje boter bij de supermarkt.

Waarom het geen goed idee is om je Instagram volgers te kopen in plaats van ze te verdienen? Het aantal volgers alleen, zegt helemaal niks. Wat dan wél belangrijk is? De engagement. Wat je uiteindelijk wil is een band opbouwen met je volgers. Content maken waar zij behoefte aan hebben met als uiteindelijke doel natuurlijk om hen door de customer journey heen te leiden en ambassadeurs van hen te maken voor jouw bedrijf. Daar gaan 10, 20, 30 of 100 duizend gekochte volgers je niet bij helpen! Sterker nog, deze zullen je geloofwaardigheid als bedrijf teniet doen.

Maar het krijgen van volgers en engagement kost natuurlijk tijd en energie. Daarom heb ik een aantal tips om je engagement te verhogen.

  1. Focus op videocontent
    Onderzoeken wijzen uit dat de engagement bij videocontent hoger is dan bij afbeeldingen. De video’s moeten natuurlijk wel goed doordacht zijn en goede inhoud hebben. Hierbij kun je natuurlijk ook denken aan stories en IGTV.
  2. Gebruik minder hashtags
    “Maar hoe meer hashtags, hoe beter toch?” hoor ik je denken. In dit geval gaat kwaliteit boven kwantiteit. Met meer hashtags trek je misschien meer bezoekers aan maar wellicht ook veel bezoekers die helemaal geen interesse hebben in jouw content en er dus niet mee interacteren. Gebruik een aantal relevante hashtags en gebruik een branded hashtag die uniek is voor jouw merk en content!
  3. Tag (met) mate
    Ga niet in het wilde weg mensen taggen in je berichten om meer bereik te krijgen. Deel bijvoorbeeld content van een belangrijke klant, relatie of influencer en tag deze daarin om hen erop te attenderen dat je hun content deelt. Je medewerkers als ambassadeurs van jouw bedrijf inzetten is ook een goede manier voor meer engagement. Laat hen content delen en je bedrijfsaccount erin taggen.

Dit zijn slechts een aantal manieren om je engagement te verhogen. Er zijn natuurlijk nog veel meer wegen die naar Rome leiden. Wil je meer tips om jouw social media te verbeteren? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief via deze link. Liever gewoon complete ontzorging op het gebied van social? Dan kun je het beste even een vrijblijvende afspraak inplannen via deze link!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algemene voorwaarden   –   Privacybeleid   –   Aanmelden nieuwsbrief
06 29 07 53 79​
KvK: 87719592
Bank: NL48 RABO 0159 9860 44
Cacaokade 3, Helmond​
info@communiteers.nl

Copyright © 2023 Communiteers.
Alle rechten voorbehouden.