De contentstrategie die werkt!

Aan alle kanten hoor je van mensen: “Misschien moet je wat meer gaan doen met social media.” Waarop jij vervolgens antwoord: “Ja, maar hoe en waar moet ik beginnen?” Je merkt al snel dat zomaar wat berichtjes plaatsen geen goede aanpak is. Dus wat doe je nu? Geef je het op of ga je aan de slag met een goede contentstrategie? Stoppen is volgens ons sowieso geen optie. Daarom geven wij jou in dit blog een strategie mee die werkt!

Hero, Hub, Hygiene

De strategie Hero, Hub, Hygiene werd een paar jaar geleden geïntroduceerd door Google. Dit deden ze om bedrijven te helpen. In eerste instantie voor YouTube, maar deze contentstrategie is voor alle andere kanalen ook heel goed inzetbaar! Wat is dat Hero, Hub, Hygiene precies?

Hero

Herocontent kun je omschrijven als de grote aandachtstrekker. Niet een aandachtstrekker zoals een jengelende peuter, maar zo eentje waarvan jouw doelgroep denkt: “Wauw, dit is gaaf!” Of schets een gevoel of ervaring die heel herkenbaar is voor de doelgroep en laat zien hoe jij deze dingen aanpakt. Belangrijk is wel dat je dit soort content niet te vaak maakt. Maximaal 2 keer per jaar. Want voor deze content mag je best de tijd nemen. Je wilt tenslotte dat hij viral gaat.

Hub

Hubcontent is je meest waardevolle content. Deze zul je ook het meeste plaatsen op dezelfde tijdstippen en dagen. Er zit dus continuïteit in hubcontent. Hierin is het belangrijk dat de identiteit en de overtuiging van jouw merk goed naar voren komt. Laat zien wie je bent en waar je voor staat.

Hygiene

Dit zijn bijvoorbeeld de bekende how-to-posts en video’s. Een groot voordeel van deze content is dat het altijd relevant is of relevant kan zijn. Als jij met deze berichten de vragen van potentiële klanten kunt beantwoorden haal je er wellicht iets meer uit. Want de kans is groot dat ze dan meer van jou willen zien en naar het kanaal gaan waar ook de Hero- en Hubcontent te zien zijn.

Maar let wel, met alleen deze contentstrategie ben je er nog niet, want het is belangrijk welke invulling aan deze drie soorten content gegeven wordt. Pas na het bedenken van thema’s en de kanalen die je in wilt zetten kun je ze gaan verdelen over de drie categorieën. Hieronder zie je nog een paar voorbeelden:

Hero: Nike - Dream Crazy

Hub: Gary Vaynerchuck - DailyVee

Hygiene: Gordon Ramsey - How To Master 5 Basic Cooking Skills

Nu ik je een beter beeld heb kunnen geven van de verschillende categorieën. Zou ik zeggen, ga aan de slag met jouw contentstrategie en behaal succes met de strategie die werkt!

Loop jij vast met het maken van content? Laat het ons dan weten, wij helpen je graag op weg.  

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Alt Tag

Een gratis kennislunch of ontbijt!

Wil je een keer sparren of brainstormen met een professional? Maak dan een
afspraak voor een gratis kennislunch of ontbijt!

Maak een afspraak!