Chatbots, dé nieuwe tool voor bedrijven!

Chatbots, je ziet ze steeds vaker verschijnen op verschillende websites. Sinds kort maken we zelf ook gebruik van een chatbot genaamd Quriobot. Je hebt hem vast gezien toen je een bezoek bracht aan onze website.

Waarom een chatbot?

Iedereen komt regelmatig in aanraking met online formulieren. Denk bijvoorbeeld aan een contactformulier op een website of wanneer je deelneemt aan een online onderzoek. Als je gaat solliciteren kan dit vaak ook via een formulier. Deze formulieren zijn vaak tijdrovend en erg saai. Hierdoor wordt de zin tot invullen ontnomen. Zie je het door al die verschillende formulieren ook niet meer zitten?

Dan is daar nu de chatbot! Een super handige nieuwe tool voor bedrijven. Door gebruik te maken van een chatbot kun je de statische contact- en feedbackformulieren vervangen door een online gesprek. Als je een online gesprek voert zorg je voor een vergroting van de betrokkenheid en interactie met klanten.

Livechat vs chatbot.

Beide vormen hebben dezelfde insteek. Namelijk het verhogen van conversie en het verbeteren van de klantenservice. Natuurlijk hebben beide vormen ook voor- en nadelen. De chatbot, de virtuele assistent, is eigenlijk een verfijnde vorm van een FAQ. Door deze tool kan de gebruiker vragen stellen aan een chatbot die een dialoog kan voeren over het onderwerp waar naar wordt gezocht. Dit is wel in beperkte vormen. Een livechat is een menselijke assistent die ook kan werken met behulp van een FAQ, en beter in staat is een helder en goed lopend gesprek te voeren.

Quriobot

De chatbot die wij gebruiken heet Quriobot. Door gebruik te maken van Quriobot zijn de vele formulieren niet meer nodig. Quriobot biedt online hulp en helpt bedrijven met het verzamelen van feedback. Ook buiten Nederland is Quriobot al actief. De eerste pilot met het grootste feedback en analytics-bedrijf van de VS is van start gegaan.

De toepassingsmogelijkheden met Quriobot zijn eindeloos. Je hebt hem helemaal gebruiken waarvoor jij wilt! Zo kun je het inzetten voor het genereren van leads, het werven van personeel, het achterhalen van gegevens over de bezoekers van jouw website, het pro actief aanspreken van bezoekers op jouw website en nog veel meer…! De data die Quriobot verzamelt kan bovendien direct ingezet worden, zodat bedrijven hun publiek nog beter kunnen bedienen. Net zoals dat zou gaan als je als klant en medewerker van het bedrijf tegenover elkaar zou staan.

Heb je nog vragen over dit onderwerp? Neem dan zeker contact met ons op: 06 29 07 53 79 

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Posted by Tess van Gompel | 6 september 2018
Emoji’s – Non-verbale communicatie in de digitale wereld
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Zo geldt dat ook voor emoji’s. Ze zijn universeel, voegen sentiment toe aan een boodschap en voorkomen misverstanden op een digitaal platform. Ze...
Posted by Gijs Leenders | 2 augustus 2018
Wat wél werkt op social media
Je kent het wel  Je werkt hard, hebt leuke opdrachten en doet je werk met passie. Maar toch, iedere keer dat jij iets op social media zet, lijkt er weinig...
Posted by Lisanne van Hout | 18 juli 2018
Social media uitbesteden; de voordelen
Social media uitbesteden? Wat ook de reden mag zijn om aan de slag te gaan met social media, het kost allemaal tijd. Social media gebruiken binnen je bedrijf is niet...

Alt Tag

Een gratis kennislunch of ontbijt!

Wil je een keer sparren of brainstormen met een professional? Maak dan een
afspraak voor een gratis kennislunch of ontbijt! 

Maak een afspraak!