Advertentie doorlinken naar je website via LinkedIn

Via LinkedIn kun je gemakkelijk op een simpele manier in contact komen of blijven met (ex-) werknemers, partners, klanten en natuurlijk: toekomstige klanten. Inmiddels komen er elke seconden nieuwe LinkedIn-gebruikers bij. Een leuke kans dus om jouw advertentie bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. Om klanten van meer informatie te voorzien, is het van belang om via je LinkedIn-advertentie door te verwijzen naar je bedrijfspagina. LinkedIn stelt hierbij de voorwaarde dat de website waarnaar gelinkt wordt, beschikt over een zogenaamd SSL-certificaat. Maar, wat is dit certificaat en hoe kom je eraan?

Secure Sockets Layer (SSL) certificaat

Om ervoor te zorgen dat bezoekers van een website altijd gebruik maken van een beveiligde verbinding, is er een zogenaamd SSL (Secure Sockets Layer) certificaat nodig. Een SSL-certificaat versleutelt dataverkeer tussen browser en server zodat vertrouwelijke gegevens niet kunnen worden onderschept. Er zijn meerdere SSL-certificaten te koppelen aan een website. De beveiliging van deze SSL-certificaten is verder gelijk, maar de toepassing en weergave kan verschillen. De volgende vier certificaten zijn de meest gebruikte vormen.

  1. Single domain SSL-certificaat: voor een enkele domeinnaam.
  2. Wildcard SSL-certificaat: voor een onbeperkt aantal subdomeinen.
  3. Extended Validation (EV) SSL-certificaat: werkt net als het single domain SSL-certificaat voor één domeinnaam, maar voegt bedrijfsinformatie toe aan de adresbalk voor extra vertrouwen richting de bezoeker.
  4. Multi domain SSL-certificaat: meerdere (sub)domeinnamen in één certificaat.

De kosten zullen verschillen per type certificaat, maar omdat een SSL-certificaat een geautomatiseerde dienst is die voor elke website geïmplementeerd kan worden, zijn de kosten relatief laag.

Controleren of het certificaat correct is geïnstalleerd

Om te controleren dat je certificaat correct geïnstalleerd is op je website en om ervoor te zorgen dat een bezoeker weer dat een SSL-verbinding actief is, kun je een actief SSL-certificaat herkennen aan een aantal zaken. Wanneer de URL van de website begint met HTTPS://, weet je dat de website beveiligd is met een SSL certificaat. Het verschil tussen HTTP en HTTPS is namelijk in één woord: beveiliging. Dit is ook terug te vinden wanneer je HTTP en HTTPS voluit uitschrijft. HTTP staat voor Hypertext Transfer Protocol en HTTPS staat voor Hypertext Transfer Protocol Secure. Ten tweede wordt er een slotje in de adresbalk geplaatst naast de URL. Voor SSL-certificaten met een Extended Validation geldt ten slotte dat de letters van de URL groen zijn en wordt de bedrijfsnaam in de adresbalk getoond.

Het hebben van een SSL-certificaat is dus van groot belang wanneer je via een LinkedIn-advertentie door wil verwijzen naar je eigen website. Je advertentie wordt namelijk niet geplaatst wanneer er wordt gelinkt naar een onbeveiligde pagina. Wil je meer tips over hoe de LinkedIn-pagina van je bedrijf het beste tot zijn recht komt? Lees dan dit artikel en zorg voor een perfect visitekaartje!

 

Heb je vragen over dit onderwerp?

Neem dan zeker contact met ons op: 06 – 29 07 53 79.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Posted by Lisanne van Hout | 20 februari 2018
Chatbots, dé nieuwe tool voor bedrijven!
Chatbots, je ziet ze steeds vaker verschijnen op verschillende websites. Sinds kort maken we zelf ook gebruik van een chatbot genaamd Quriobot. Je hebt hem vast gezien toen je een...
Posted by Lisanne van Hout | 15 februari 2018
Nieuw op Instagram: activity status & GIFJES
Zoals we weten behoort Instagram momenteel tot een van de populairste social-mediakanalen wereldwijd. Het platform is zelfs een nieuwe trend in baby namenland. Steeds meer ouders vernoemen hun pasgeboren kind...
Posted by Communiteers | 30 januari 2018
De nieuwe newsfeed van Facebook
Facebook lag de afgelopen maanden regelmatig onder vuur door onderwerpen zoals Fake news en inmenging van de Russen in de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. De laatste tijd kwam daar nog een discussie...