Lifehacks voor content

Veel mensen denken bij het woord content direct aan tekst in de vorm van een blog. Het creëren van zulke content is erg lastig. Het moet namelijk ook interessant zijn om te lezen. In deze blog geven we tips over hoe je (andere) interessante content kan maken. Er zijn namelijk tal van andere content mogelijkheden. En juist die mogelijkheden zijn een oplossing als je een ‘writersblock’ hebt om content te creëren.

Goede content kan ervoor zorgen dat er meer bezoekers naar je website komen, en wellicht gebruik gaan maken van je diensten. Het kan echter ook andere doelen dienen (naamsbekendheid vergen, verkeer genereren, interactie met de doelgroep en het uitstralen van expertise), die ook worden beschreven in deze blog.

De tip die we voor jullie hebben is: variatie. Er zijn tal van mogelijkheden om content te creëren. Hieronder geven we een aantal voorbeelden van die mogelijkheden.

1. (Live) Video’s

Video’s kunnen de content op je website/social media verrijken. Denk bijvoorbeeld aan de productreviews van Coolblue waar ze de verschillende producten uit de webshop testen.

2. Quiz of test

Je ziet ze ongetwijfeld wel eens voorbijkomen op Facebook; de quizzen of testen. Een quiz over je eigen bedrijf zorgt voor een unieke kans om interactief te zijn met je doelgroep. Verzin een creatieve quiz over je bedrijf, en zorg voor meer interactie en naamsbekendheid.

3. Ludieke acties

Het houden van ludieke acties is ook een manier om te werken aan extra naamsbekendheid. Zo vergaarde Carter Wilkerson deze week voor Wendy’s (fastfoodketen in Amerika) wereldwijde naamsbekendheid met deze tweet:Uiteindelijk werd dit de tweet met de meeste (ruim 3 miljoen) retweets ooit, en kreeg Wendy’s (gratis) reclame voor het bedrijf. Door als bedrijf te reageren op actualiteiten, kun je als bedrijf opvallen voor je klanten. Verzin dus een ludieke actie over de actualiteiten en plaats deze op je social media!

4. Issuekalender

Met Kerst of Valentijnsdag kun je als bedrijf leuke berichten plaatsen over het bedrijf. Maar zo een beetje elke dag is er wel een ‘Issue’ waarover je wat zou kunnen posten. Veel ‘issues’ hebben een eigen dag, en die zijn vastgelegd in de ‘issuekalender’ (hier te raadplegen).

Wil je nou nog meer tips en tricks over het creëren van content, schrijf je dan in voor onze (gratis) nieuwsbrief! Heb je nog vragen over het schrijven van content, of lukt het nog steeds niet om content te bedenken? Neem dan contact met ons op via info@communiteers.nl.

 

Blog Comments

Er is inderdaad niks handiger dan een content kalender. Ik maak er vaak gebruik van om inspiratie op te doen en content in te plannen op sociale media.

Hoi Bjorn! Wat fijn om te horen dat je ook gebruik maakt van een content kalender. Ga zo door 😉

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Posted by Marissa van Osch | 13 maart 2018
UTM codes, wat zijn het en waar gebruik je deze voor?
Wat is een UTM code? Als marketeer wil je natuurlijk de effecten kunnen meten van je campagnes, inzicht krijgen in welke kanalen goed werken en zien welke nieuwsbrief artikelen het...
Posted by Lisanne van Hout | 20 februari 2018
Chatbots, dé nieuwe tool voor bedrijven!
Chatbots, je ziet ze steeds vaker verschijnen op verschillende websites. Sinds kort maken we zelf ook gebruik van een chatbot genaamd Quriobot. Je hebt hem vast gezien toen je een...
Posted by Gijs Leenders | 20 november 2017
Fake nieuws, waar moet je op letten?
Fake nieuws, waar moet je op letten? Wat zijn we tegenwoordig zonder nieuws? overal waar je bent of komt kom je nieuws tegen, het is gewoon niet meer te vermijden....