Lifehacks voor content

Veel mensen denken bij het woord content direct aan tekst in de vorm van een blog. Het creëren van zulke content is erg lastig. Het moet namelijk ook interessant zijn om te lezen. In deze blog geven we tips over hoe je (andere) interessante content kan maken. Er zijn namelijk tal van andere content mogelijkheden. En juist die mogelijkheden zijn een oplossing als je een ‘writersblock’ hebt om content te creëren.

Goede content kan ervoor zorgen dat er meer bezoekers naar je website komen, en wellicht gebruik gaan maken van je diensten. Het kan echter ook andere doelen dienen (naamsbekendheid vergen, verkeer genereren, interactie met de doelgroep en het uitstralen van expertise), die ook worden beschreven in deze blog.

De tip die we voor jullie hebben is: variatie. Er zijn tal van mogelijkheden om content te creëren. Hieronder geven we een aantal voorbeelden van die mogelijkheden.

1. (Live) Video’s

Video’s kunnen de content op je website/social media verrijken. Denk bijvoorbeeld aan de productreviews van Coolblue waar ze de verschillende producten uit de webshop testen.

2. Quiz of test

Je ziet ze ongetwijfeld wel eens voorbijkomen op Facebook; de quizzen of testen. Een quiz over je eigen bedrijf zorgt voor een unieke kans om interactief te zijn met je doelgroep. Verzin een creatieve quiz over je bedrijf, en zorg voor meer interactie en naamsbekendheid.

3. Ludieke acties

Het houden van ludieke acties is ook een manier om te werken aan extra naamsbekendheid. Zo vergaarde Carter Wilkerson deze week voor Wendy’s (fastfoodketen in Amerika) wereldwijde naamsbekendheid met deze tweet:Uiteindelijk werd dit de tweet met de meeste (ruim 3 miljoen) retweets ooit, en kreeg Wendy’s (gratis) reclame voor het bedrijf. Door als bedrijf te reageren op actualiteiten, kun je als bedrijf opvallen voor je klanten. Verzin dus een ludieke actie over de actualiteiten en plaats deze op je social media!

4. Issuekalender

Met Kerst of Valentijnsdag kun je als bedrijf leuke berichten plaatsen over het bedrijf. Maar zo een beetje elke dag is er wel een ‘Issue’ waarover je wat zou kunnen posten. Veel ‘issues’ hebben een eigen dag, en die zijn vastgelegd in de ‘issuekalender’ (hier te raadplegen).

Wil je nou nog meer tips en tricks over het creëren van content, schrijf je dan in voor onze (gratis) nieuwsbrief! Heb je nog vragen over het schrijven van content, of lukt het nog steeds niet om content te bedenken? Neem dan contact met ons op via info@communiteers.nl.

 

Blog Comments

Er is inderdaad niks handiger dan een content kalender. Ik maak er vaak gebruik van om inspiratie op te doen en content in te plannen op sociale media.

Hoi Bjorn! Wat fijn om te horen dat je ook gebruik maakt van een content kalender. Ga zo door 😉

Voeg commentaar toe

*Vul alle velden goed in

Related Blogs

Geplaatst doorAmber van Eersel | 8 mei 2017
Blogception
In deze blog praten we je helemaal bij over, jawel, blogs. Ik hoor je al denken: ‘Wat wil je dan vertellen over blogs?’ Nou heel simpel, het belang van een...
Geplaatst doorAmber van Eersel | 2 mei 2017
Inhakers Koningsdag
De koning heeft afgelopen week naar Abraham gewuifd. Deze heuglijke gebeurtenis kan niet aan je voorbij zijn gegaan (tenzij je in een grot leeft). Zo speelden veel bedrijven in op...
Geplaatst doorAmber van Eersel | 18 april 2017
360º foto’s op Facebook
Je bent ze vast ooit tegengekomen, de 360-graden foto’s. Zo niet, dan hier een voorbeeld. Zoals je ziet is het dus mogelijk om met je muis jezelf te verplaatsen in...