Blogception

In deze blog praten we je helemaal bij over, jawel, blogs. Ik hoor je al denken: ‘Wat wil je dan vertellen over blogs?’ Nou heel simpel, het belang van een blog. Het schrijven van blogs biedt namelijk een aantal voordelen voor je bedrijf. Zo zorgen wij als Communiteers ervoor dat er wekelijks 2 blogs worden geschreven. Wij zijn namelijk van mening dat de zakelijke inzet van blogs een verrijking is voor de online presence van je bedrijf. Waarom? Dat lees je hieronder.


1. Expertise uitstralen: De content die in je blog wordt geschreven moet natuurlijk aansluiten bij je bedrijf. En dan geldt de regel: des te beter de content, des te beter de reclame voor je bedrijf. Door je diensten en kennis in blogs te beschrijven, kun je aan je publiek je expertise tonen. Je kan aantonen waarom ze juist voor jou moeten kiezen, en niet voor iemand anders.

2. Vertrouwen opbouwen: Met het schrijven van blogs kun je de interactie aangaan met je klanten. Juist die interactie kan goed zijn voor je bedrijf. Het verlaagt namelijk de drempel van bedrijf naar klant. Door de dialoog aan te gaan met je community, creëer je een betrokkenheid met je klanten.

3. Betere vindbaarheid: Je zal vast wel ooit van de termen SEO of zoekoptimalisatie hebben gehoord. Dit wil zeggen dat je website/bedrijf beter vindbaar is voor zoekmachines. Door het schrijven van blogs genereer je meer info op je website. Door de juiste keywords en zinsdelen te gebruiken, zorg je voor een betere vindbaarheid in zoekmachines. En dat resulteert dan weer tot meer website bezoeken etc.

4. Content: Bedrijven hebben wel eens moeite met het creëren van content voor hun social media. Juist het schrijven van blogs kan dit verhelpen. Je kan namelijk social media gebruiken om je blogs te delen. Niet alleen creëer je op deze manier zinvolle content voor op je social media, zo vergroot je ook nog het bereik van je blogs.

Buiten de zakelijke voordelen van een blog, levert een blog natuurlijk ook nieuwe inzichten op voor jezelf en is het leuk om nieuwe dingen uit te leggen aan anderen. Het schrijven van blogs is natuurlijk geheel gratis en kost je alleen de nodige tijd. Heb je hier nou helemaal geen tijd voor? En heb je interesse in het uitbesteden van blogs? Neem dan gerust contact met ons op (info@communiteers.nl), en wij zorgen dat de juiste content op de juiste tijdstippen bij de juiste mensen terecht komt.

 

Tags
, ,

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Posted by Marissa van Osch | 13 maart 2018
UTM codes, wat zijn het en waar gebruik je deze voor?
Wat is een UTM code? Als marketeer wil je natuurlijk de effecten kunnen meten van je campagnes, inzicht krijgen in welke kanalen goed werken en zien welke nieuwsbrief artikelen het...
Posted by Lisanne van Hout | 20 februari 2018
Chatbots, dé nieuwe tool voor bedrijven!
Chatbots, je ziet ze steeds vaker verschijnen op verschillende websites. Sinds kort maken we zelf ook gebruik van een chatbot genaamd Quriobot. Je hebt hem vast gezien toen je een...
Posted by Gijs Leenders | 20 november 2017
Fake nieuws, waar moet je op letten?
Fake nieuws, waar moet je op letten? Wat zijn we tegenwoordig zonder nieuws? overal waar je bent of komt kom je nieuws tegen, het is gewoon niet meer te vermijden....