360º foto’s op Facebook

Je bent ze vast ooit tegengekomen, de 360-graden foto’s. Zo niet, dan hier een voorbeeld. Zoals je ziet is het dus mogelijk om met je muis jezelf te verplaatsen in de point of view van de degene die de foto heeft gemaakt. Het uploaden van een 360-graden foto op Facebook gaat op dezelfde manier als een gewone foto. Het resultaat is echter anders: zodra je een 360-graden foto in je tijdlijn tegenkomt, kun je zelf rondkijken in de foto. In de mobiele apps doe je dit door je toestel rond te bewegen, terwijl je dit op de desktop met je muis kunt doen. Naast het mooie visuele plaatje, biedt deze functie ook nieuwe kansen om te adverteren op Facebook. In deze blog wordt stap voor stap beschreven hoe je de 360º foto’s maakt en kunt inzetten voor het adverteren van je bedrijf.

#1: Download je 360º camera-app  

Het enige wat je moet hebben om 360º foto’s te maken is een smartphone. Download op je smartphone de applicatie Street View. Het maakt niet uit of je een Android of iOS smartphone gebruikt, aangezien voor beide besturingssystemen de app beschikbaar is. Wanneer je de Street View opent, word je uitgelegd hoe de applicatie werkt. Heb je nog steeds moeilijkheden betreffende het gebruik van de app, neem dan contact met ons op en we helpen je graag!

*Tip: In plaats van Street View te downloaden, zou je ook een panorama foto kunnen maken (deze is dan wel niet 360º, maar is wel net iets anders dan een gewone foto).

#2: Kies je locatie

Dit is wellicht een open deur, maar hoe aantrekkelijker je foto des te meer mensen je foto zullen bekijken. Plaats dus geen foto van de omgeving van je kantoor, maar maak een foto vanaf een mooi uitzicht. Hoe meer (mooie) dingen te zien op een foto, hoe groter de kans dat een persoon je foto echt gaat bekijken.

#3: Plaats een interactieve tekst

Als je een mooie foto en locatie hebt uitgezocht, is de foto klaar om geplaatst te worden. Het enige wat je rest te doen is een leuke beschrijving bij je foto toe te voegen. Daag je doelgroep uit om de foto te bekijken. Zet bijvoorbeeld een leuke vraag bij je foto: “Heb jij X al gezien?” of “Hoeveel X tel jij op de foto?”. Hierdoor moet je doelgroep goed kijken naar de foto, en zijn ze eerder geneigd om te reageren op je bericht. En die interactiviteit is juist goed voor je bedrijfspagina.

Een afwisseling van je berichten op Facebook is goed voor de aantrekkelijkheid van je pagina. Probeer dus naast je foto’s ook video’s en 360-graden foto’s te plaatsen. Volg de bovenstaande stappen en je maakt je berichten op een simpele manier meer interactief. Heb je nog steeds problemen bij het maken of goed toe te passen van de 360-graden foto’s, neem dan gerust contact met ons via de WhatsApp helpdesk (06-83837502).

Voeg commentaar toe

*Vul alle velden goed in

Related Blogs

Geplaatst doorStijn Geraats | 29 mei 2017
Lifehacks voor content
Veel mensen denken bij het woord content direct aan tekst in de vorm van een blog. Het creëren van zulke content is erg lastig. Het moet namelijk ook interessant zijn...
Geplaatst doorStijn Geraats | 8 mei 2017
Blogception
In deze blog praten we je helemaal bij over, jawel, blogs. Ik hoor je al denken: ‘Wat wil je dan vertellen over blogs?’ Nou heel simpel, het belang van een...
Geplaatst doorMaria Terzopoulos | 5 mei 2017
Facebook live reactions: Hoe doe je dat?
Wil jij meer interactie met je volgers? Dan hebben wij de juiste tool voor jou gevonden, namelijk; Facebook live reaction poll. Je ziet ze wel eens voorbij komen in je...