De 12 voordelen van zakelijke WhatsApp

Op de vraag of WhatsApp een social media kanaal is wordt verschillend gereageerd. Daar zijn de meningen namelijk over verdeeld. Maar het is een feit dat ruim 10 miljoen Nederlanders gebruik maken van de app. En ook steeds meer bedrijven zijn actief via deze berichtendienst. Maar waarom eigenlijk? In deze blog zetten we de voordelen op een rij.

1. Heel veel gebruikers
Zoals gezegd zijn er meer dan 10 miljoen Nederlandse gebruikers. Dat is een record als het gaat om het aantal gebruikers van een social media kanaal in Nederland. Daarnaast worden de berichten op WhatsApp (bijna) altijd gelezen.

2. Gratis
Niet geheel onbelangrijk voor veel bedrijven: WhatsApp is gratis. Uiteraard kun je er diverse softwareprogramma’s (zoals Coosto) aan koppelen, maar dat hoeft niet.

3. Laagdrempelig
Klanten sturen sneller en gemakkelijker een appje dan een mail. Ze hoeven hier weinig moeite voor te doen of tijd voor vrij te maken.

4. WhatsApp-deelknop
Social media kanalen hebben tegenwoordig een WhatsApp-deelknop, zodat een post of tweet snel en direct gedeeld kan worden.

5. Meer dan alleen tekst
Via WhatsApp kun je niet alleen tekst verzenden. Ook foto’s, video’s of documenten zijn gemakkelijk te delen. Erg handig als je een schermafdruk met een voorbeeld wil sturen of ontvangen.

6. Meer dan alleen tekst (2)
Naast berichten, foto’s, video’s en documenten versturen kun je ook bellen en gesproken berichten achterlaten. Extra persoonlijk natuurlijk.

7. Melding
Je ontvangt een melding zodra er een bericht is binnengekomen. Zo ben je direct op de hoogte en kun je snel een antwoord sturen.

8. Tegelijkertijd appen
Als je gebruik maakt van bepaalde softwareprogramma’s (zoals Coosto) kun je met meerdere collega’s tegelijkertijd appen met één of meerdere klanten.

9. Meerdere apparaten
WhatsApp is op meerdere apparaten te installeren, zoals je telefoon, laptop en tablet. Zo ben je altijd bereikbaar en kun je op meerdere apparaten tegelijkertijd reageren.

10. Inplannen
Het is mogelijk om berichten in te plannen. Hier heb je echter wel een softwareprogramma voor nodig.

11. Eén of meerdere ontvangers
Je kunt ervoor kiezen om één op één berichten te versturen, maar je kunt een bericht ook naar meerdere ontvangers sturen door een groepsgesprek aan te maken. Je kunt er ook voor kiezen om hetzelfde bericht naar meerdere personen te sturen zonder een lijst aan te maken door het bericht te ‘kopiëren’.

12. Beheren en archiveren
Om ervoor te zorgen dat je berichtenbox niet vol zit kun je twee dingen doen: berichten verwijderen of ze archiveren. Dit laatste is erg handig als je gesprekken later terug wil/moet lezen.

Extra tip: Communiteers WhatsApp helpdesk
Ook wij zijn tegenwoordig te bereiken via WhatsApp. Dus heb je een vraag over je bedrijfsprofiel op Facebook of LinkedIn of heb je een andere social media vraag, dan is dit het nummer dat je kunt appen: 06-83 83 75 02. We zien je appje graag tegemoet 🙂 

Voeg commentaar toe

*Vul alle velden goed in

Related Blogs

Geplaatst doorStijn Geraats | 4 april 2017
Snapchat, Instagram, Facebook of WhatsApp voor je verhaal?
Ruim 5 jaar geleden (september, 2011) werd de allereerste versie van Snapchat uitgebracht. Snapchat is sinds die tijd alleen maar blijven groeien en tegenwoordig maken 150 miljoen mensen dagelijks gebruik...
Geplaatst doorMaria Terzopoulos | 28 februari 2017
Social media update #week9
Nieuwe status functie voor Whatsapp Nadat Instagram de stories functie van Snapchat heeft overgenomen, heeft Whatsapp de functie nu ook ingevoerd. Je kunt nu foto’s en video’s in je status...
whatsapp update
Geplaatst doorAmber van Eersel | 30 augustus 2016
De controversiële WhatsApp Update
Je hebt het misschien al gelezen in het nieuws, onze wekelijkse update of op een andere blog: WhatsApp's nieuwste controversiële update. Met de nieuwe update geef je WhatsApp namelijk toestemming...