Wekelijkse update #week38

Geplaatst door Amber van Eersel | 26 september 2016 | Nieuws, Updates
wekelijkse update

Wat gebeurde er afgelopen week in “social media land”? Genoeg! Wij zetten het iedere week voor je op een rijtje in de wekelijkse update.

Conceptfoto’s op Instagram
Handig! Voortaan is het op Instagram mogelijk om afbeeldingen als concepten op te slaan, om ze later alsnog te plaatsen. Zo kun je een afbeelding alvast bewerken, een onderschrift toevoegen en mensen taggen om een foto later te plaatsen. De foto wordt dan opgeslagen in de bibliotheek van Instagram, zo kan je hem op een gewenst moment plaatsen inclusief aanpassingen! Voor mensen die vaak gebruik maken van Instagram of een bepaald thema hanteren (waar een foto later beter in past) kan het erg van pas komen. Zo kan het zijn dat je op een dag wel 5 mooie foto’s maakt, maar je volgers niet wil spammen. Voortaan kun je deze dus alvast klaarzetten voor een volgende dag. Ook voor bedrijven kan het erg van pas komen. Het is hierdoor namelijk weer iets makkelijker om een planning te maken. Wij wachten nog op een functie die het mogelijk maakt om de posts ook echt in te plannen voor een later moment. Voor nu zijn we al blij met deze update!

Foto’s maken met je zonnebril
Afgelopen week heeft Snapchat
zijn Snapchat-Spectacles-2-930x495bedrijfsnaam verandert naar ‘Snap Inc’, kort maar krachtig moeten ze hebben gedacht. De app zal overigens gewoon Snapchat blijven heten, alleen wilden ze een zakelijkere bedrijfsnaam. Waarom is meteen duidelijk: ze komen met speciale Spectacles. Dit zijn zonnebrillen met een ingebouwde camera, waarmee je makkelijker snaps kunt maken in je daily life. Volgens de baas van Snap Inc. gaan ze de brillen rustig uitrollen. Eerst willen ze weten wat de doelgroep ervan vindt en of de brillen in het dagelijks leven goed toepasbaar zijn.

De vergelijking met de geflopte Google Glass is dan ook snel gemaakt. Toch hebben ze er vertrouwen in dat het hen beter af zal gaan. Doordat Snapchat kleiner is dan Google en de foto’s na 24 uur weer verdwijnen verwachten ze dat de maatschappij positiever zal reageren.

Youtube zoekt helden
YouTube komt weer met iets nieuws, dit keer vooral gericht aan zijn gebruikers. Sterker nog, ze roepen de hulp in van gebruikers. Met het YouTube Heroes programma willen ze gebruikers motiveren om YouTube te verbeteren. Deelnemers kunnen punten verdienen door onder andere video’s te ondertitelen en als ongepast te markeren. Met deze punten kun je vervolgens deelnemen aan workshops of een sneak peek krijgen van nieuwe producten. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de rewards precies zullen zijn en wat je er voor zal moeten doen. We zijn heel benieuwd wat er van terecht komt. De aankondigingsvideo heeft op dit moment al meer dan 700.000 dislikes en dat is erg veel…

Nog meer opties voor een creatieve profielfoto
Leuk! Facebook laat voortaan alle app-ontwikkelaars gebruik maken van haar ‘Profile Expression Kit’. Hiermee kun je originele profielfoto’s toevoegen aan Facebook, bijvoorbeeld een gifje of een speciaal filter. Op dit moment ondersteunt Facebook nog maar een klein aantal apps (waaronder MSQRD en Boomerang). Vanaf nu kan iedere ontwikkelaar hier dus aan mee doen.

Verder kun je in WhatsApp groepsgesprekken voortaan mensen taggen, komt Google met een reisapp en wordt Snapchat steeds populairder onder twintigers.


Wil jij, net als tig andere collega’s, meer informatie over deze onderwerpen?

button-meer-informatie

Voeg commentaar toe

*Vul alle velden goed in

Related Blogs

Geplaatst doormaria-terzopoulos | 22 juni 2017
Wat is storytelling? Het vertellen van een verhaal, jouw verhaal dat is storytelling. Storytelling is de vorm waarin mensen van nature communiceren. Maar wat maakt een verhaal, een verhaal? Een…
Geplaatst doormaria-terzopoulos | 16 juni 2017
E-mailmarketing? Waarom zou je dat gebruiken? Je hebt tegenwoordig toch je social mediakanalen (Facebook, Twitter en LinkedIn) voor je marketing? Dit is vaak de eerste gedachte die bij veel ondernemers…
Geplaatst doormaria-terzopoulos | 09 juni 2017
Wat is een contentkalender en waarom zou je het gebruiken? Een contentkalender is een kalender van berichten en/of beeldmateriaal dat je wilt gaan publiceren op je social media kanalen en/of…